خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

وضعیت ایمنی در معادن کرمانشاه مطلوب است

وضعیت ایمنی در معادن کرمانشاه مطلوب است
کد خبر : ۱۵۳۸۷۷۶

نظارت مستمر و پیشگیری از حوادث خطرناک

رئیس بازرسی کار اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، وضعیت ایمنی معادن در استان تقریبا مطلوب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هوشیار جوهری، رئیس بازرسی کار اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت که وضعیت ایمنی در معادن این استان در سطحی مطلوب قرار دارد. وی با اشاره به وجود حدود و از نظر ایمنی در حد قابل قبولی قرار دارند۱۸۰ معدن فعال در استان، گفت: این معادن به طور دوره‌ای بازرسی می‌شوند.

جوهری توضیح داد که بیشترین مشکلات ایمنی و حوادث معمولاً در معادن زیرزمینی و تونلی رخ می‌دهد، اما در استان کرمانشاه به دلیل روباز بودن تمامی معادن، خطرات جدی کمتری وجود دارد. تنها معدن تونلی که در گذشته در حوزه قیر طبیعی فعالیت داشت، پس از حادثه‌ای در سال ۱۳۹۹، روباز شد.

وی به وجود ۶۰ معدن قیر طبیعی در منطقه گیلانغرب اشاره کرد که از میان آنها ۲۶ معدن فعال هستند. با توجه به شباهت این معادن به معادن زغال سنگ، ایمنی در آنها اهمیت بالایی دارد و به‌طور مستمر بازرسی می‌شوند. همچنین، معادن سنگ به دلیل خطر ریزش دیواره‌ها و سقوط از پرتگاه‌ها نیز به دقت تحت نظارت قرار دارند.

رئیس بازرسی کار تأکید کرد که تمامی معادن باید دارای مسئول ایمنی باشند که ممکن است به‌صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت فعالیت کند. همچنین، در معادنی که بیش از ۲۵ نفر نیرو دارند، تشکیل «کمیته حفاظت» با پنج عضو الزامی است.

وی در پایان با اشاره به وضعیت حوادث نیروی کار در معادن استان کرمانشاه افزود: تاکنون حوادث جدی و خطرناک در معادن استان گزارش نشده است و تنها موارد جزئی از حوادث رخ داده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز