خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

مثلث گردشگری شیراز، اصفهان و یزد تاثیرات ملی و بین المللی خواهد داشت

مثلث گردشگری شیراز، اصفهان و یزد تاثیرات ملی و بین المللی خواهد داشت
کد خبر : ۱۵۳۷۹۸۶

به دنبال تدوین طرح کلی مثلث طلایی گردشگری ایران هستیم

شهردار شیراز گفت: امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه طلایه داران گردشگری شهرداران سه شهر میان شیراز، اصفهان و یزد خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، محمد حسن اسدی امروز 12 مهرماه در مراسم انعقاد تفاهم نامه طلایه داران گردشگری ایران با قدردانی از حضور شهردار اصفهان و یزد و روسای کمیسیون های شهرهای اصفهان و یزد در این مراسم افزود: در این تفاهم نامه که مدت ۴ ساله  برای آن پیش بینی شده است ؛ ارکان ، شیوه اجرا و برنامه های اجرایی خوبی تهیه شده است و تفاهم نامه امضا و مبادله می شود.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری پس از صنعت نفت ارز آور ترین صنعت و درآمد زاترین صنعت است و در ایران در جای جای آن وجود دارد و این اهمیت در این ۳ شهر چندین برابر است.

شهردار شیراز با اشاره یه اینکه هر توفیقی در زمینه گردشگری در این شهر تاثیرات آن شامل کل کشور خواهد شد ، تاکید کرد: همجواری سه استان اصفهان ، فارس و یزد قطعا نتایج خوبی را می توان گرفت چرا که این شهر حوزه های تاریخی، فرهنگ و زیارت هر سه شهر با هم دارد و این ظرفیت گردشگری بسیار متنوع است .

اسدی گفت: شیراز قطب گردشگری ، پزشکی و دانشگاهی است و می تواند در کنار دو شهر اصفهان و یزد از مثلث گردشگری نتایح خوبی از این ظرفیت گردشگری بهره ببرد؛  گردشگرانی که به این سه شهر وارد می شوند می توانند پیام آور باشند و از گردشگران به عنوان سفیران استفاده شود که تاثیرات ملی و بین المللی خواهد داشت.

شهردار شیراز با بیان اینکه در زمینه های گردشگری امروز سرمایه های زیرساختی در هر سه شهر انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: در کلانشهر شیراز پروژه های زیرساختی مختلفی آغاز شده است؛ بزرگترین پارک آبی جنوب کشور، پروژه آکواریم ، تلکابین، پروژه زندیه که آغاز عملیات آن شروع شده است  که به دنبال  باز آفرینی آن هستیم. 

وی ادامه داد: بافت ۳۰ هکتاری مجموعه زندیه که در آن ارگ کریمخان، عمارت دیوانخانه ، باغ نظر ، میدان توپخانه، نقاره خانه و آثار دیگری مثل مسجد وکیل، آب انبار وکیل، سرای مشیر و یادگاران ۲۵۰ ساله وکیل الرعایا در آن جای دارد و  گردشگران می توانند از این مجموعه تاریخی بازدید کنند.

مثلث گردشگری شیراز، اصفهان و یزد تاثیرات ملی و بین المللی خواهد داشت

اسدی با اشاره یه اینکه به دنبال تدوین طرح کلی مثلث طلایی گردشگری ایران هستیم، افزود: ایجاد نمایشگاه های گردشگری ، برنامه هفته گردشگری به صورت دوره ای، سفرهای انبوه، تبلیغات گسترده، تقویت راه های هوایی و جاده ای برخی از مفاد این تفاهم نامه مثلث طلایی است که باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه هر سه شهر شیراز، اصفهان و یزد عضو شهرهای تاریخی جهان هستند، اظهارداشت: امسال شهر شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا انتخاب شد و این شهر در طول سال حتی یک روز هم آلوده نیست.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته شده است و دبیر این عنوان به شهرداری شیراز واگذار شده است، گفت: در قاره اروپا بین کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه مثلث گردشگری انجام گرفته است و خدمات به گردشگران کاملا مشهود است ما نیز در سودای مثلث گردشگری بودیم و امروز این موضوع به واقعیت تبدیل شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز