خبرگزاری کار ایران

به همت جمعیت هلال احمر استان فارس؛

نخستین یادواره 323 شهید امدادگر دفاع مقدس برگزار شد

نخستین یادواره 323 شهید امدادگر دفاع مقدس برگزار شد
کد خبر : ۱۵۳۷۹۶۷

نخستین یادواره 323 شهید امدادگر دفاع مقدس به همت جمعیت هلال احمر استان فارس برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، استاندار فارس در این مراسم گفت: خون شهدا باعث عزت و سرافرازی ایران عزیز شده است.

 محمدهادی ایمانیه اقتدار ایران اسلامی را برگرفته از خون مطهر شهدا دانست و اظهار داشت: امدادگران در همه شرایط سخت و دشوار همواره در کنار مردم بوده اند و در جنگ تحمیلی نیز کارنامه درخشانی بر جای گذاشتند.

 وی با اشاره به نقش ارزشمند امدادگران در دوران دفاع مقدس گفت: این اقشار فداکار در طول هشت سال دفاع مقدس رسالت حفظ جان رزمندگانی را برعهده داشتند که هر کدام ذخیره ارزشمندی برای انقلاب اسلامی بوده‌اند.

 استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق ۲ گفت: شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح کشور، عظمت و شکوه را برای جهانیان به نمایش گذاشتند؛ هر ایرانی با غیرت و با شرفی از این عملیات قطعا خوشحال شده است چرا که پستی و رزالت رژیم منحوس صهیونیستی برای عالمیان بیش از پیش محسوس است.

 وی به کمبودها و محدودیت های دوران هشت سال دفاع مقدس و نحوه برخورد برخی از کشورها با ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران، برخلاف گذشته، به سطحی از ایمان و اقتدار و توانمندی رسیده که ده ها موشک را قاطعانه به قلب رژیم منحوس اسرائیل شلیک می کند.

 نماینده عالی دولت در فارس ایمان و اراده جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یقننا خون شهدا باعث عزت و سرافرازی ایران عزیز شده است و همه وظیفه داریم تا حداقل بخشی از دین خود را به شهدا و ایثارگران و خانواده های آنان ادا کنیم.

حضور به موقع و متعهدانه مهم ترین مزیت هلال احمر است

 مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس نیز در این مراسم گفت: یادواره ۳۲۳ شهید امدادگر دفاع مقدس در پیشبرد امر جهاد تبیین و با هدف معرفی شهدای امدادگر استان و خدمات ایشان در طول ۸ سال دفاع مقدس و افزایش روحیه از خودگذشتگی و ایثار برگزار شد.

حسین درویشی با محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی اظهار اشت: عملیات غرورآفرین وعده صادق 2 مایه افتخار ایرانیان و تعیین کننده معادلات منطقه ای است.

 و ی اظهار کرد: حضور به موقع و متعهدانه مهم ترین مزیت هلال احمر است و این مهم از دیرباز مورد توجه امدادگران این سازمان بوده است.

 به گفته این مقام مسئول، شهدای امدادگر در دوران دفاع مقدس عازم جبهه شدند تا به آسیب دیدگان جنگ تحمیلی خدمت کنند. آنها اخلاق و نوع دوستی را سرلوحه کارهای خود قرار دادند و برای درمان و نجات مجروحان جان خود را فدا کردند. 

 مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر فارس با اشاره به اینکه شهدا چراغ راه آینده مردم هستند تصریح کرد: اهمیت کار شهدای امدادگر در طول دفاع مقدس برهیچکس پوشیده نیست. آنها در راستای سلامت و نجات جان رزمندگان و مجروحین جنگ به میدان عمل آمدند و از جان ارزشمند خود گذشتند.

 درویشی امدادگران هلال احمر را شایسته الگوسازی برای جامعه برشمرد و اظهار داشت: امدادگران با افتخار در راه خدمت رسانی به آسیب‌دیدگان قدم برداشتند و چه زیباست که ما هم در این راه ارزشمند قدم برداریم.

بر اساس این گزارش گفتنی است در یادواره ۳۲۳ شهید امدادگر دفاع مقدس استان فارس نمایشنامه هایی با محوریت مجاهدت های شهدای امدادگر توسط گروه تئاتر شهدای امدادگر هلال احمر فارس اجرا شد. از دیگر برنامه های این مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدا و همچنین اقامه نماز در حرم مطهر شاهچراغ «ع» بود.

 همجنین در این مراسم از ۳ کتاب «از امداد تا ملکوت» با موضوع معرفی شهدا و بررسی زندگی آنها، «امدادگر غریب» روایتی از خاطرات استاد شهید دکتر غلام عباس رنجبر و « حقیقت یک رویا» با محوریت زندگی مجاهدانه استاد دکتر غلامعباس رنجبر رونمایی شد. روایتگری سیدرضا متولی، مسئول انجمن راویان فجر فارس و امدادگر دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های این همایش ملی بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز