خبرگزاری کار ایران

گلایه‌مندی امام جمعه آبادان از وضعیت نامناسب آب شرب در روستاهای این شهرستان

گلایه‌مندی امام جمعه آبادان از وضعیت نامناسب آب شرب در روستاهای این شهرستان
کد خبر : ۱۵۳۶۸۸۳

امام جمعه آبادان گفت: متأسفانه برخی از روستاییان از آب شرب برای آبیاری نخلستان‌ها و باغات استفاده می کنند که همین مسئله باعث می شود به روستاهای بعدی و پایین دستی آب نرسد و با افت فشار آب مواجه می شوند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه آبادان با اشاره به وضعیت نامطلوب آب روستاهای این منطقه بیان کرد: روستاهای ما از هم کیفیت و کمیت آب رنج می‌برند. با اینکه کارها و طرح‌های خوبی در دولت شهید رئیسی صورت گرفته ولی هنوز به اتمام نرسیده است و بهره برداری نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه به صورت میدانی از کارهایی که صورت گرفته و در حال انجام است، بازدید به عمل آورده اظهار داشت: با این حال نیاز به حمایت و تزریق اعتبارات بیشتر است تا این اقدامات به ثمر بنشینند و مشکل آب روستاها حل شود.

امام جمعه آبادان گفت: مسئولین آبفای شهرستان، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولانی که در این مساله تاثیرگذار هستند باید تلاش بیشتری داشته باشند. همچنین اهالی روستاها باید همکاری کنند. متأسفانه برخی از روستاییان از آب شرب برای آبیاری نخلستان‌ها و باغات استفاده می‌کنند که باعث می‌شود به روستاهای بعدی و پایین دستی آب نرسد و با افت فشار آب مواجه می‌شوند.

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه در منطقه آب کشاورزی به وفور وجود دارد و سد بهمن‌شیر پر از آب است، ابراز امیدواری کرد که برخی از اهالی روستاها در استفاده از آب شرب صرفه جویی و مراعات داشته باشند تا ساکنان دیگر روستاها به مشکل نخورند.

وی با اشاره به معضل و پیچیدگی مشکل فاضلاب شهرستان آبادان ابراز کرد: اعتبار خوبی برای بازسازی شبکه فاضلاب خرمشهر و آبادان درنظر گرفته شده است. مجری این طرح قرارگاه خاتم الانبیاء و پشتیبان آن وزارت نفت است که پس از حدود یک سال کار اعلام شد که این ایراد حقوقی و قانونی دارد و با کمال تأسف کار متوقف شده است. هر چه پیگیر شدیم که اعتبار اندکی تزریق شود تا کارها استمرار داشته باشد فایده ای نداشت و کار تعطیل شد.

امام جمعه آبادان افزود: در ابتدا مردم آبادان از اینکه قرار است این مشکل بغرنج و قدیمی برطرف شود، خیلی خوشحال بودند. امیدواریم و استدعا داریم این ایراد حقوقی و قانونی و یا هر مشکلی که در این راه وجود دارد حل شود تا عزیزان قرارگاه خاتم الانبیاء به میدان بازگردند و به کار خود ادامه دهند.

حجت الاسلام غبیشاوی در پایان گفت: لازم است عقب ماندگی‌های شهرهای آبادان و خرمشهر جبران شود و امیدواریم دولت در زمینه اشتغال و عمران اقدامی جدی و اساسی انجام دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز