خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران عنوان شد:

384 متقاضی پروژه 600 واحدی غدیر حاضر به واریز وجه نیستند

384 متقاضی پروژه 600 واحدی غدیر حاضر به واریز وجه نیستند
کد خبر : ۱۵۳۶۵۹۲

در صورت تکمیل وجه متقاضیان ۳ بلوک ۳۶ واحدی در ۴۵ روز آینده تحویل می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: 384 نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در پروژه 600 واحدی غدیر اراک در اعتراض به بهای تمام شده حاضر به واریز وجه نیستند. متقاضیان بیش از 4 ماه است که از پرداخت وجه خودداری کرده‌اند که با ادامه این روند ممکن است پیمانکار عملیات اجرایی را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عسگری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: متقاضیان 384 واحد از این پروژه در 9 مرحله از 400 تا 800 میلیون ریال واریز وجه داشته‌اند و به طور میانگین هر متقاضی تاکنون 4 میلیارد ریال واریزی داشته است.

وی ادامه داد: 117 میلیون ریال قیمت هر مترمربع علی‌الحساب تعیین شده که قیمت آماده‌سازی، تعدیل، خدمات مدیریت و 9 درصد نیز به قیمت هر واحد اضافه می‌شود. اما برخی از متقاضیان مانع واریز وجه سایر متقاضیان شده‌اند. در حالی که تکمیل این طرح، منوط به واریز وجه متقاضیان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی به موضوع اعمال تخفیفات در هزینه‌ها اشاره کرده و در این خصوص اظهار داشت: این مجموعه در تلاش است در هزینه‌های آماده‌سازی، تخفیف اعمال کند تا در نتیجه، قیمت نهایی برای متقاضیان کمتر شود.

عسگری درباره روند اجرای اقدام ملی مسکن در پروژه 600 واحد غدیر در کوی کوثر اراک، تصریح کرد: پروانه ساخت این پروژه، اسفند ماه سال 1399 صادر شده و عملیات اجرایی آن نیز اردیبهشت ماه سال 1400 در 3 فاز آغاز شد.

وی بیان داشت: در این پروژه 600 واحدی، فاز نخست دارای 216 واحد، فاز دوم دارای 204 واحد و فاز سوم نیز دارای 180 واحد است. فاز نخست 216 واحد بود که اکنون 95 پیشرفت فیزیکی دارد و بقیه فازها نیز از 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

معاون مسکن اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست خبری گفت: در صورتی که تکمیل وجه توسط متقاضیان انجام شود، 3 بلوک 36 واحدی در پروژه غدیر اراک در 45 روز آینده تحویل می‌شود.

امید فتحی به ارائه تسهیلات بانکی برای تکمیل آورده متقاضیان اشاره داشته و افزود: 5 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی برای این واحدها پیش‌بینی شده است تا سقف آورده هر متقاضی را تا 6 میلیارد ریال تکمیل کند.

وی ادامه داد: منابع مالی برای ساخت طرح اقدام ملی مسکن را تسهیلات بانکی و آورده متقاضی تشکیل می‌دهد. بانک بر اساس پیشرفت فیزیکی، مرحله به مرحله، پول واریز می‌کند و متقاضی نیز در چند مرحله باید واریز وجه داشته باشد.

معاون مسکن اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: مجموعه بنیاد مسکن در اجرای پروژه 600 واحدی غدیر در کوی کوثر، 10 تا 20 درصد بیشتر اقدامات اساسی انجام داده و به فروشندگان مصالح ساختمانی بدهکار است. بنابراین باید متقاضیان برای تکمیل وجه اقدام کنند.

فتحی تصریح کرد: برای طرح غدیر اراک پارکینگ، انباری، فضای آسانسور و راه پایه مناسب‌تر از سایر پروژها ساخته شده است. این موضوع باعث شده، سطح مشاعات بالا برود و متقاضی تصور کند پول زیادی پرداخت کرده است. اما متقاضیان، پول کیفیت را پرداخت می‌کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز