خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

مزارع استان مرکزی با خلاءهای عملکردی همراه است

مزارع استان مرکزی با خلاءهای عملکردی همراه است
کد خبر : ۱۵۳۶۵۷۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به برگزاری کاروان‌های ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت در استان و کشور گفت: مزارع این استان با خلاءهای عملکردی همراه است و رفع این خلاء‌ها با بهره‌گیری از روش‌های جدید در دستور کار جدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صفری در حاشیه برگزاری هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت که همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز برگزار شد، افزود: این کاروان ترویجی در تمام نقاط مختلف استان در حال اجرا است و به منظور افزایش آگاهی کشاورزان برای بهره‌وری بیشتر انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اراک نیز در این رابطه گفت: هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی در 3 نقطه از شهرستان اراک در حال برگزاری است و هدف از اجرای آن، مردمی‌سازی الگوی کشت و پاسخگویی به سئوالات و ابهامات کشاورزان در خصوص الگوی کشت است.

صابر ذوالفقاری افزود: ارائه راهکار علمی و فنی با کمک مرکز تحقیقات و کارشناسان از دیگر اهداف برگزاری این کاروان‌ها است تا کشاورزان منطقه بتوانند با ارائه دانش و فناوری روز و آموزش لازم به سمت بهره‌وری بیشتر حرکت کنند.

وی به موضوع بیمه کشاورزی و اهمیت آن در پروسه تولید و کشت محصولات کشاورزی اشاره کرده و در این خصوص ادامه داد: در فرایند برگزاری کاروان‌های ترویج، اهمیت بیمه کشاورزی نیز برای فعالان این عرصه تشریح می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اراک اظهار داشت: آب در کشاورزی از اهمیت ویژه برخوردار است و باید به سمتی حرکت کرد تا با مصرف آب کمتر، تولید و بهره‌وری بیشتر ایجاد شود. بنابراین نیازهای آبی کشاورزی را باید به سمت‌وسوی بهره‌وری بیشتر و بهتر ببریم تا با مصرف آب کمتر به تولید بیشتر دست پیدا کنیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: توسعه دانه‌های روغنی نیز با جدیت در دستور کار است و در این خصوص نه تنها کلزا، بلکه کاملینا، گلرنگ و کشت‌های دیگر که به درآمد کشاورزان کمک کند، مدنظر قرار دارد. همچنین سعی شده کشت‌های سبزی و سیفی نیز به سمت تولیدات گلخانه‌ای هدایت شود.

وی بیان داشت: حدود 52 هزار هکتار از اراضی دیمی و آبی این شهرستان در سال زراعی جدید تحت پوشش کشت‌های پاییزه قرار می‌گیرد که 27 هزار و 500 هکتار آن به گندم دیم و 8000 هکتار آن نیز به گندم آبی اختصاص دارد. در کنار آن کلزا، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و بقیه الگوهای کشت پاییزه نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز