خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

47 میلیون ایرانی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد

47 میلیون ایرانی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد
کد خبر : ۱۵۳۴۸۳۹

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بیش از 47 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند که بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آن در 3 سال گذشته افزوده شده‌اند.

به گزارش ایلنا، میرهاشم موسوی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبیین دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره اخیر گفت: در 3 سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشته دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: مقدمات اقدامات مهم سازمان در این مدت از جمله پرداخت 106 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک رفاه را به خوبی فراهم کرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و با حرکت در یک سیر مطلوب بتوانیم آینده بین‌نسلی و عدالت اجتماعی و امنیت و آسایش مردم را تامین کنیم.

موسوی ادامه داد: سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه‌های مهم سرمایه‌گذاری، کسب و کار و بیمه و درمان خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کند و از این جهت در اقتصاد کلان کشور نیز نقش اساسی دارد.

وی گفت: با اینکه در ابتدای قبول مسئولیت در این سازمان با بدهی بیش از 106 هزار میلیارد تومانی تأمین‌اجتماعی به بانک رفاه مواجه بودیم، اما با عزم و اراده همکاران سازمان و همچنین عنایت و توجه ویژه شهید رئیسی توانستیم از این وضعیت خارج شویم.

این مسئول افزود: زمانی که کار را در این مجموعه آغاز کردیم، برای پرداخت ماهانه 27 هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری بازنشستگان باید هر ماه حدود 5 هزار میلیارد تومان استقراض می‌کردیم و اگر این وضعیت ادامه پیدا می‌کرد، امروز بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به بیش از 300 هزار میلیارد تومان می‌رسید.

وی افزود: با هدایت‌های راهبردی شهید رئیسی و همت و عزم و اراده همکاران ما در مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی، در مدت کوتاهی بدهی کلان سازمان به بانک رفاه پرداخت شد و توانستیم از این بحران خارج شویم.

موسوی گفت: در همین ماه گذشته بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان هزینه سازمان اعم از حقوق و مستمری بازنشستگان و کارکنان و موارد دیگر، بدون یک ریال استقراض انجام شد که این حاصل همت و تلاش همکاران ما در سازمان تأمین‌اجتماعی است.

وی عنوان کرد: در 3 سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان ما افزوده شد که از این محل بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار در سازمان تأمین‌اجتماعی ایجاد شد که این وضعیت می‌تواند تا ۵ سال آینده استمرار داشته باشد.

موسوی ادامه داد: این بازه ۵ ساله فرصت مغتنمی است که سازمان تأمین‌اجتماعی وارد حوزه سرمایه‌گذاری اختیاری شده و از آسیب‌ها جلوگیری کند.

وی افزود: در صندوق‌های بازنشستگی کشورهای مختلف، نسبت دارایی‌ها یا برابر با GDP  یا بیش از آن است، اما دارایی مجموعه صندوق‌های بازنشستگی در کشور ما به یک سوم GDP هم نمی‌رسد، این مشکلی است که باید با ورود جدی به عرصه سرمایه‌گذاری حل شود و ان‌شالله سازمان تأمین‌اجتماعی در این مسیر قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه گفت: برخی اذعان می‌کنند که صندوق تأمین‌اجتماعی دچار بحران جدی است و از این جهت تلاش می‌کنند اقدام به بحران‌سازی‌های افراطی کنند؛  اما ما در سازمان تأمین‌اجتماعی به به این موضوع قائل نیستیم، بلکه معتقدیم مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد که با تجربه و فرصت‌هایی که خصوصاً در حوزه سرمایه‌گذاری داریم، می‌توانیم از این چالش‌ها عبور کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز