خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان خبر داد؛

توزیع بیش از 16 هزار واکسن آنفلوانزا در استان مرکزی

توزیع بیش از 16 هزار واکسن آنفلوانزا در استان مرکزی
کد خبر : ۱۵۳۲۸۰۲

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه توزیع واکسن آنفلوانزا از نیمه شهریور ماه سال جاری در سراسر استان آغاز شده است، گفت: از 15 تا 25 شهریور ماه سال جاری 16 هزار و 232 واکسن آنفلوانزا در شهرهای مختلف این استان توزیع شده است. توزیع واکسن آنفلوانزا به مرور در تمام نقاط استان ادامه خواهد داشت و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، علی یادگاری به شهرهایی که واکسن آنفلوانزا در آنها توزیع شده است اشاره کرده و افزود: این واکسن به تناسب جمعیت هر نقطه از استان در شهرهای اراک، دلیجان، کمیجان، جاورسیان، آستانه، شازند، تفرش، آشتیان، محلات، مهاجران، نوبران، مأمونیه، خنداب، غرق‌آباد، داوودآباد، زاویه، هندودر، فرمهین، میلاجرد و نیم‌ور توزیع شده و در داروخانه‌ها با قیمت 393 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه واکسن آنفلوانزا پیش از آغاز فصل شیوع این بیماری باید تزریق شود، ادامه داد: بهترین بازه زمانی برای تزریق این واکسن آنفلوانزا از نیمه شهریور تا نیمه‌های مهر ماه است. تزریق واکسن آنفلوانزا می‌تواند مقاومت خوبی در برابر این بیماری ایجاد کند. هیچ نگرانی برای دسترسی مردم به فرایند واکسیناسیون وجود ندارد و مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی در این خصوص اقدام کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: افرادی که دچار بیماری سرماخوردگی هستند پس از اینکه این بیماری آنها کاملاً برطرف شد و علائم سرماخوردگی و سرفه را نداشتند و ترجیحاً کاملاً سالم هستند نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند. چرا که در صورت تزریق واکسن آنفلوانزا توام با سرماخوردگی به علائم گذرا و موقتی دچار خواهند شد.

یادگاری تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد سالمند، بزرگسالان بالای 65 سال، افرادی که در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند یا در بیمارستان‌ها هستند، کودکان خردسال به ویژه کودکان 6 تا 12 ماهه، بیمارانی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و ریسک بالایی دارند، زنانی که قصد بارداری دارند، زنان باردار، زنانی که به‌ تازگی زایمان کرده‌اند، واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند تا مقاومت آنها در برابر این بیماری افزایش یابد.

وی به موضوع وجود نمونه‌های متعدد از واکسن آنفلوانزا در استان مرکزی اشاره کرده و در خصوص بیان داشت: هیچ تفاوتی بین واکسن‌های آنفلوانزای فرانسوی و هلندی وجود ندارد و هر دوی این واکسن‌ها 4 ظرفیتی بوده و افراد را در برابر 4 سویه متفاوت آنفلوانزا ایمن می‌کنند. بنابراین افراد در این رابطه نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند و با خیال آسوده واکسن را دریافت کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز