خبرگزاری کار ایران

در مراسم بازگشایی مدارس استان مرکزی عنوان شد:

مدرسه کارگاه انسان‌سازی برای تضمین آینده کشور است

مدرسه کارگاه انسان‌سازی برای تضمین آینده کشور است
کد خبر : ۱۵۳۲۷۴۹

تعلیم و تربیت نیروی انسانی یکی از عوامل مهم ترقی و پیشرفت همه‌جانبه کشور است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور با بیان اینکه مدرسه کارگاه انسان‌سازی برای تضمین آینده کشور است، گفت: باید از فرصت‌ها در آغاز سال تحصیلی، خوب استفاده کرد زیرا فرصت‌ها و لحظه‌ها به سرعت همانند ابر بهاری می‌گذرند. بنابراین باید با بهره‌گیری از علم‌آموزی، آینده را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد علامتی در مراسم بازگشایی مدارس استان مرکزی در مدرسه شاهد قمربنی‌هاشم شهرستان اراک، افزود: در آغاز سال تحصیلی باید تصمیم گرفت فرصت‌ها و زمان را بیهوده هدر نداد. در این صورت، می‌توان پس از پایان سال تحصیلی به لحاظ اخلاقی و علمی چند پله ارتقاء پیدا کرد.

وی بر لزوم استفاده از فرصت‌ها تأکید کرده و ادامه داد: همواره آغاز در بستر زمان تعریف می‌شود. اگر آغاز خوبی داشته باشید و به زمان توجه کنید، می‌توانید از موقعیت‌ها استفاده مطلوب ببرید. باید از زمان به خوبی استفاده کرد. از دست دادن فرصت‌ها باعث پژمرگی روح انسان می‌شود و حزن و حسرت به همراه دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: اقامه نماز و محتوا محوری در برنامه‌های ویژه صبحگاهی از تأکیدات وزارت آموزش و پرورش است که باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

علامتی به اهمیت اقامه نماز و اجرای برنامه‌های صبحگاهی اشاره داشته و در این خصوص تصریح کرد: در مدارس باید به نماز و برنامه‌های صبحگاهی توجه ویژه شود که این وظیفه مهم معاونان پرورشی است. همچنین نقش دانش‌آموزان در برنامه صبحگاهی باید بسیار پررنگ و اصلی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: تعلیم و تربیت نیروی انسانی یکی از عوامل مهم ترقی و پیشرفت همه‌جانبه کشور است و آموزش و پرورش در خط مقدم این جبهه قرار دارد. مدیریت و ساماندهی بهینه نیروی انسانی ضرورتی انکارناپذیر در راستای ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

آیت‌اله قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: نیروی انسانی؛ مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است که تکریم و مدیریت بهینه این سرمایه گران‌بها لازمه پویایی و کارآمدی مدارس است. معلم، محتوای آموزشی و فضای فیزیکی مدرسه، 3 رکن اساسی آموزش و پرورش هستند و باید خاطره خوبی از مدرسه در ذهن دانش‌آموزان ایجاد شود.

وی ادامه داد: رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان‌های شایسته و توانمند است. ارکان نظام آموزشی کشور بر توانمندی علمی دانش‌آموزان در کنار تربیت اخلاقی و مهارتی استوار است. آموزش و پرورش اگر در کنار تحصیل دانش‌آموزان به تربیت آنها توجه نکند، این نهاد آموزشی وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به مقایسه فرایند نظام‌های آموزشی ایران و کشورهای غربی اشاره کرده و اظهار داشت: نظام‌های آموزشی کشورهای غربی اهداف مادی و دنیوی را پیگیری می‌کنند، اما نظام آموزش و پرورش ایران بر اساس مسائل اخلاقی و دینی شکل گرفته و آموزه‌های دین مبین اسلام در ذات آن نهفته است.

در این مراسم به تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد قمر بنی‌هاشم اراک، کارت کانون یاوری اهداء شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز