خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

بازسازی مدارس فرسوده استان نیازمند توجه ویژه است

بازسازی مدارس فرسوده استان نیازمند توجه ویژه است
کد خبر : ۱۵۳۲۵۴۸

استاندار لرستان گفت: مدارس فرسوده و تخریبی بسیاری در این استان وجود دارد که تعمیر و بازسازی آنها نیازمند توجه ویژه‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت روز یکشنبه یکم مهرماه در آیین شروع سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دبیرستان دوره اول آیت اله گلپایگانی خرم آباد عنوان کرد: مدارس تخریبی در استان زیاد است و باید با توجه ویژه به لرستان، مشکلات گذشته برطرف شود.

وی با بیان این که آموزش و پرورش، تلاش بسیاری برای شروع سال تحصیلی مطلوب و موفقیت آمیز داشته است تاکید کرد: این سرزمین دارای استعدادهای مختلف است که باید با رفع موانع و پرورش ظرفیت ها، از آنها بهره مند شویم.

استاندار لرستان اظهار داشت: ساماندهی معلمان، برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی، تجهیز و ساماندهی سرویس مدارس در اولویت برنامه های آموزش و پرورش استان بوده است.

شفقت ادامه داد: تجهیز مراکز فنی و حرفه ای استان بیشتر از سال های قبل رشد داشت چراکه مهارت آموزی هزینه بر است همچنین امسال برای تجهیز هنرستان‌ها و هدایت تحصیلی از ۳۰ به ۳۳ درصد رسیدیم که در این راستا بسیار تلاش شده است.

وی همچنین با اشاره به پراکندگی جمعیت در استان افزود: این پراکندگی برای آموزش و پرورش هزینه بر است اما موظف هستیم این هزینه ها را تامین کنیم چراکه سیاست دولت زندگی راحت مردم در تمام کشور است بنابراین باید به دورافتاده ترین مناطق نیز توجه کرد.

استاندار لرستان تاکید کرد: والدین پیوند با فرزندان و مدارس را حفظ کنند چراکه رابطه دانش آموز با معلم در رشد ابعاد شخصیتی فرزندان تاثیرگذار است.

شفقت همچنین با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان افزود: یک ششم شهیدان لرستان دانش آموزان و فرهنگیان بودند و امروز جهان اسلام در تهاجم نابخردان جهان قرار گرفته و در غزه مدرسه ای امن وجود ندارد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما باید پرچم گسترش انقلاب اسلامی را در دنیا برافراشته و در طول تحصیل به وضعیت جهان نیز فکر کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز