خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

طرح هر مسجد یک حقوقدان در قزوین آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

طرح هر مسجد یک حقوقدان در قزوین آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد
کد خبر : ۱۵۲۹۸۷۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان، گامی موثر در ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مردم و در نتیجه پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی در استان است.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در نهمین مرحله طرح هر مسجد یک‌ حقوقدان که در مسجد امام سجاد(ع) شهر محمودآباد نمونه اجرا شد، گفت: بی‌اطلاعی مردم از مسائل حقوقی یکی از مشکلات جامعه امروز است و طرح هر مسجد یک حقوقدان در همین راستا توسط دستگاه قضا اجرایی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: طرح "هر مسجد یک حقوقدان" در هر محله پس از اجرا، موجب شناسایی معضلات و مشکلات حقوقی و جزایی هر محله می‌شود و می‌توان در مکان مقدسی بنام مسجد، علاوه بر گسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم، فرهنگ صلح و سازش را بهتر و بیشتر در جامعه نهادینه کرد.

این مقام قضایی در ادامه این نشست مردمی در گفت‌وگو با اهالی محمود آباد نمونه ضمن استماع مسائل و چالش‌های این منطقه اعم از نارضایتی مردم از نظافت سطح شهر، مشکلات مربوط به بهداشت و درمان و وضعیت درمانگاه‌های محمود آباد نمونه، با ارجاع موضوع به دستگاه‌های مسئول، رفع هر چه سریعتر مشکلات مطرح را پیگیر شد.

وی در ادامه در خصوص معضل حضور اتباع افاغنه غیرمجاز در این منطقه اظهار کرد: حل این معضل و پیشگیری از پیامدهای امنیتی، اجتماعی و اقتصادی آن، نیازمند همراهی مردم و نظارت و ورود بهنگام مسئولان در انجام تکالیف قانونی خود در این حوزه است.

فولیان با تأکید بر اینکه هیچ مشاور املاکی حق ندارد قرارداد اجاره برای اتباع غیرمجاز در بنگاه‌های املاک منعقد کند، ادامه داد: مردم باید در این خصوص همراهی لازم را داشته باشند و با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از باغات، مزارع، کارگاه‌های ساختمانی در اختیار اتباع بیگانه قرار گرفته است؛ درخواست ما از مردم آن است که منازل و مزارع خود را به اتباع بیگانه اجاره ندهند.

پیگیری اوقافی بودن زمین‌های محمودآباد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با توجه به گزارش رئیس کلانتری محمودآباد مبنی بر افزایش درگیری‌ها با سلاح سرد در این منطقه در جمع نمازگزاران و حاضران به اصل حاکمیت قانون تأکید کرد و گفت: دستگاه قضایی به منظور تأمین امنیت روانی مردم با مجرمان جرائم خشن و کسانی که به هر نحوی از سلاح سرد و گرم استفاده کنند با قاطعیت و با اشد مجازات برخورد خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص اوقافی بودن زمین‌های مسکونی و کشاورزی شهر که باعث بروز مشکلات زیادی برای متصرفین این املاک شده است نیز یادآور شد: با ورود دستگاه قضایی، اختلافات بین مردم و متولیان موقوفات استان را حل می کنیم، چون این موضوع از مصادیق حقوق عامه است و صیانت از حقوق عامه از تکالیف دستگاه قضایی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: شهرداری محمود آباد نمونه نیز با اخذ موافقت شورای کشاورزی و جمع‌آوری امضاء کشاورزان، بسته پیشنهادی خود مبنی بر افراز قطعه زمین 260 هکتاری شمال اتوبان قزوین – رشت را با سهم موقوفه شیخ الاسلام مطرح و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با تشکیل جلسات متعدد کارگروه حدنگار و دعوت از مدیران دستگاه‌های مسئول و نماینده متولی موقوفه راهکارهای عملیاتی جهت افراز این اراضی را در دستور کار خود قرار داد.

این مقام قضایی با تصریح بر اینکه در حال حاضر  باید اداره کل راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری با کسب نظر از شورای عالی معماری و شهرسازی، به صورت صریح و دقیق اعلام نمایند که آیا امکان شهرک‌سازی در اراضی مذکور وجود دارد یا خیر، ادامه داد: حل این مشکل مردم و موقوفه مستلزم هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مسئول است، بی‌شک تعامل  و پیگیری نمایندگان محترم مجلس در سطح ملی جهت اخذ مجوز شهرک سازی در اراضی تعرفه شده، در رفع این مشکل و افزایش رضایتمندی مردم موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز