خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌زیست استان خبر داد؛

وصول بیش از 3000 میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی

وصول بیش از 3000 میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی
کد خبر : ۱۵۲۹۴۱۱

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته 3000 میلیارد ریال از عوارض آلایندگی این استان وصول شده است، گفت: در این بازه زمانی تعداد 597 واحد صنعتی استان مرکزی مشمول پرداخت عوارض سبز شدند که مبلغ وصولی آنها بیش از 3000 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: از این میزان وصول عوارض آلایندگی در سال 1402، شهرستان‌های اراک، شازند و خنداب بیشترین سهم دریافت عوارض آلایندگی را داشته‌اند.

وی به میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در شهر اراک اشاره کرده و ادامه داد: سال گذشته میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در شهر اراک بیش از 1270 میلیارد ریال بوده که بیش از 1220 میلیارد ریال آن توسط شهرداری اراک دریافت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط‌زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند، در صورتی که در مهلت زمانی که توسط سازمان مزبور برای آنها تعیین می‌شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند، براساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی مشمول عوارض سبز می‌شوند.

یوسفی تصریح کرد: بر اساس ماده 8 مصوبه هیئت وزیران دستگاه‌های موضوع ماده (40) قانون، که عوارض آلایندگی را دریافت و مصرف می‌کنند، مکلف هستند حداقل 50 درصد از عوارض آلایندگی را برای به‌سازی، توسعه و نگهداری فضای سبز، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اولویت‌های فناوری‌های نوین، مدیریت پسماند، کاهش و رفع آلودگی، پایش آلودگی و تصفیه و بازچرخانی فاضلاب، بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی در ساختمان‌ها و اماکن عمومی با نظارت و تأیید سازمان و با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور هزینه و گزارش آن را سالیانه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مربوط اعلام کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز