خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین:

سفر پزشکیان به عراق در زمان شهید آیت الله رییسی برنامه ریزی شده بود

سفر پزشکیان به عراق در زمان شهید آیت الله رییسی برنامه ریزی شده بود
کد خبر : ۱۵۲۹۰۳۱

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: رئیس جمهور کشورمان به کشور برادر و خانه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یعنی عراق سفر کرده اند و به اقلیم کردستان هم رفته اند، این سفری بود که در زمان شهید آیت الله رییسی برنامه ریزی شده بود، بسیار امیدوار هستیم که این سفر برکاتی برای هر ۲ کشور و اقلیم کردستان به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد: شباهت های زیادی بین میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) وجود دارد که به عنوان مثال می توانیم به این مساله اشاره کنیم که رسول خدا (ص) آمدند تا بین پیروان کتاب های آسمانی و انبیای الهی اتحاد و انسجام ایجاد کردند و همه را به اسلام دعوت کردند و امام زمان (عج) نیز همه فرقه ها و مذاهب را با یکدیگر متحد و منسجم می کند.

وی ادامه داد: آثار این مساله را امروزه همه ما می بینیم، به عنوان مثال همین هفته وحدت را ملاحظه فرمایید، در گذشته آمریکا و صهیونیست ها به طور دائم بر طبل اختلاف و جنگ بین مذاهب می کوبیدند اما امروز همه ما می بینیم که به برکت اسلام و رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اتحاد و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی اتفاق افتاده و این وحدت عزیزان اهل سنت ما را هم با امام زمان (عج) و عدالت آشناتر کرده و فردا روزی دیگر اختلافی بین ما وجود نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و افزود: اهل سنت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) را ۱۲ و شیعیان نیز میلاد آن حضرت را ۱۷ ربیع الاول می دانند، امام راحل این فاصله را به هفته وحدت نامگذاری کردند و این مساله باعث شد پیروان رسول خدا با ائمه اهل بیت (ع) به برکت همین میلاد آشناتر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بزرگداشت شاعر بسیجی و اهل بیت (ع) محمدحسین شهریار را پیش رو داریم و به همین مناسبت روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده، امروز خیلی احتیاج داریم که با ادبیات فارسی فرهنگ مان را متعالی کنیم، معارفی دینی، ولایی، خدایی و اهل بیتی را در ادبیات فارسی خودمان جستجو کنیم.

حجت الاسلام عابدینی به سالروز قتل عام فلسطینیان در اردوگاه های صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت: این ایام که سپتامبر سیاه نام گرفت و در اردن فلسطینیان را قتل عام کردند، دشمنان ما روزی این چنین بودند اما امروز ما دشمنان را مهار کرده ایم و بیشتر از این هم لازم است که آنها را به نابودی بکشانیم، پایان عمر رژیم صهیونیستی به روز شمار افتاد و انشاالله خیلی امیدوار هستیم که شاهد سرنگونی این رژیم منحوس آدمکش و خونخوار باشیم و در عین حال نیز آینده روشن مقاومت اسلامی را هم می بینیم.

امام جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: روز گذشته سه تن از عزیزان مرزبان ما مظلومانه به شهادت رسیدند، به خانواده های این شهدا و مردم ایران اسلامی که دلشان همیشه از این خبرها داغدار می شود، تسلیت عرض می کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز