خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست بوانات مطرح کرد؛

رویارویی یگان حفاظت محیط زیست بوانات با شکارچیان

رویارویی یگان حفاظت محیط زیست بوانات با شکارچیان
کد خبر : ۱۵۲۸۱۸۱

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست بوانات از رویارویی یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با شکارچیان خبر داد و گفت: در هفته اخیر شاهد درگیری مسلحانه با چند گروه از شکارچیان بودیم، طی برنامه‌ریزی و هماهنگی بین عوامل اجرایی ۳ گروه از شکارچیان خطرناک به دام افتادند.

به گزارش ایلنا، علی آسا با تشریح جزییات این درگیری ادامه داد: با دستگیری شکارچیان متخلف  برای هر کدام پرونده قضایی تشکیل شده است. 

این مقام مسوول با اشاره به همکاری نیروهای انتظامی و درگیری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با شکارچیان خواستار برخورد قاطع با متخلفان شد و اضافه کرد: برخوردهای قضایی باید بازدارنده و عبرت آموز باشد تا متخلفان شکار دیگر به خود جرات ندهند در این مناطق به شکار بپردازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوانات در ادامه گفت:  در پی این عملیات آثار جرم متعدد از لاشه حیوان شکار شده، انواع سلاح‌های گرم و سرد، و دیگر ادوات شکار از شکارچیان کشف شده است.

آسا با قدردانی از قضات دادسرای شهرستان بوانات و نیروهای انتظامی اعلام داشت:  تحقیقات در خصوص دیگر عواملی که به سمت ماموران تیراندازی کرده بودند نیز ادامه دارد و در این خصوص نیز اقدامات موثری صورت گرفته است و به زودی خاطیان بسزای اعمالشان خواهند رسید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوانات ادامه داد: بر اساس قانون هر شخصی  که به شکارچیان خارج از شهرستان در خصوص شکار حیوانات خدماتی بدهد یا برای آنان جا و مکان تهیه کند یا  این گونه افراد را راهنمایی و ترغیب نماید نیز  تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

آسا، همچنین با تقدیر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان از ساکنان جوامع محلی نیز خواست تا ضمن همکاری با محیط بانان و نیروهای یگان حفاظت اظهار داشت: بخش قابل توجهی از موفقیت در عرصه مقابله با شکار ناشی از همکاری جوامع محلی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز