خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

بیماران سرطانی کشور به زودی می‌توانند با تعرفه دولتی از دستگاه گامانایف در البرز استفاده کنند+فیلم

بیماران سرطانی کشور به زودی می‌توانند با تعرفه دولتی از دستگاه گامانایف در البرز استفاده کنند+فیلم
کد خبر : ۱۵۲۷۵۸۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به مشکلات و موانع انتقال و راه‌اندازی دستگاه گامانایف در بیمارستان امام علی(ع) در کرج گفت: حدود دو ماه دیگر این دستگاه پیشرفته و تخصصی به درمان بیماران سرطانی کل کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، شهرام صیادی در نشست خبری با اشاره به اهمیت دستگاه گامانایف اظهار کرد: آذر سال گذشته، تنها دستگاه فوق پیشرفته گامانایف در کشور برای درمان بیماران سرطانی با همکاری بخش خصوصی به استان البرز منتقل شد و در بیمارستان امام علی (ع) در کرج راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به مشکلات بسیار که در راستای انتقال این دستگاه به استان پیش آمد، بیان کرد: دستگاه گامانایف با استفاده از پرتو گاما بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش می تواند انواع سرطان را درمان کند. هزینه درمان با این دستگاه تخصصی در خارج از کشور دهها برابر هزینه داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی این دستگاه تحولی عظیم در بخش سلامت کشور است، ادامه داد: بنا بر دلایلی قرار بود این دستگاه به استان دیگر منتقل شود اما با تمام تلاش و به رغم تهدید عزل شدن از سمت ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی البرز، تلاش کردیم و این دستگاه به البرز منتقل شد.

صیادی اظهار کرد: به رغم لزوم هماهنگی با سازندگان گامانایف، تا کنون این دستگاه راه‌اندازی نشده اما به زودی و تا دو ماه آینده راه‌اندازی و با تعرفه دولتی فعالیت خواهد کرد.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: دانشگاه به عنوان متولی امر سلامت در استان همواره تلاش کرده است تا  شاخص های بهداشتی، درمانی، آموزشی و دیگر حوزه های مهم تحقیقات و فناوری، غذا و دارو، ارتباط با صنعت، دانشجویی و فرهنگی و ... را در استان ارتقا ببخشد و با فراهم کردن زیرساخت و مناسب سازی بسترهای لازم، ارائه خدمت شایسته و درخور مردم قدرشناس استان البرز داشته باشد.

وی ادامه داد: این دانشگاه اکنون با  335عضو هیات علمی، 7  معاونت ،6 دانشکده ، 6 شبکه بهداشت و درمان، 361 مرکز و پایگاه بهداشتی، 19 بیمارستان دولتی و خصوصی  به فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و بهداشتی درمانی خود ادامه می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه ضریب اشغال تخت بیمارستانی در این استان ۲.۷۶ درصد است، گفت: میزان اشغال تخت بیمارستانی در استان پرجمعیت البرز به نسبت سایر مناطق کشور بالا است .

وی افزود: یکی از اقدامات موثر در بخش درمانی توسعه تخت های بیمارستانی است که راه اندازی بیمارستان ۲۶۵ تختخوابی سردار سیلمانی فردیس در سال گذشته یکی از مهمترین اقدامات است و راه اندازی بیمارستان کمالشهر با پیشرفت 70 درصدی  وبیمارستان 32 تختخوابی  طالقان  با پیشرفت 50 درصد کمک زیادی به رشد شاخص تخت های بیمارستانی در استان خواهد داشت .

دکتر صیادی ادامه داد: تعداد تخت های فعال دولتی استان  با افزایش تعداد تخت بستری از 2064 تخت در سال 1400 به 2356 با رشد 14 درصدی همراه بوده است.

وی گفت : در راستای قانون جوانی جمعیت دو مرکز درمان ناباروی مرکز سطح 3 در بیمارستان کمالی و مرکز سطح دو در بیمارستان امام جعفرصادق(ع) راه اندازی شده است که تمام خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری با تعرفه دولتی ارایه می شود.

رئیس دانشگاه با بیان اقدامات خوبی که در بخش بهداشت صوت گرفته است، گفت: از شهریور 1400 تا کنون 19 واحد و مرکز بهداشتی ایجاد و احداث شده است و  6 واحد دندانپزشکی در مناطق کم برخوردار استان راه اندازی شده  است.

دکتر صیادی با اشاره به اینکه حدود 570 داروخانه در استان فعال است گفت : توزیع انسولین در داروخانه های منتخب که اسامی آن در سایت معاونت غذا و دارو دانشگاه بارگذاری شده است با قیمت مصوب توزیع می شود.

وی ادامه داد: طی این مدت افزایش  59 درصدی جواز تاسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار استان جهت تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان به دارو را داشته ایم.

رئیس دانشگاه در بخش اموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت موفق به اخذ مجوز و شروع رشته دستیاری قلب و عروق، کارشناسی ارشد اتاق عمل و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، کارشناسی مددکاری اجتماعی، کسب مجوز قطعی دوره تخصصی زنان و زایمان، جراحی عمومی و دوره آموزشی مهارتی و حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی البرز شدیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز