خبرگزاری کار ایران

مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

انجام مطالعات خاک‌شناسی در ۲ سد لرستان

انجام مطالعات خاک‌شناسی در ۲ سد لرستان
کد خبر : ۱۵۲۵۷۲۳

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان از انجام مطالعات خاک‌شناسی در دو سد «ایوشان» و «مروک» این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رحیم الوند فر روز چهارشنبه سیزدهم شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه‌به اهمیت خاک و در راستای حفظ و صیانت از منابع خاک کشور قانون حفاظت از خاک در سال ۱۳۹۸ مورد تصویب شورای اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: این قانون در دی‌ماه ۱۴۰۲ به تصویب هیئت وزیران رسید و برای اجرا به دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد.

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: در همین راستا در استان لرستان در سال ۱۳۹۹ کار مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر در مقیاس ۱:۲۵۰۰۰ به مساحت ۱۸۸۰ هکتار در پایان سد «مروک» شهرستان دورود به پیمانکاری مرکز تحقیقات انجام و در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید.

الوند فر، تصریح کرد: همچنین قرارداد فاز اول مطالعات خاک پایاب سد «ایوشان» به مساحت ۱۶۶۰ هکتار در سال ۱۴۰۱ بین جهاد کشاورزی و شرکت زرکشت پایدار منعقد شد که در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و نتایج مطالعات فوق در اختیار شهرستان‌های مربوطه برای کاربردی‌کردن قرار گرفت.

وی ادامه داد: فاز دوم مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر به مساحت ۱۲۰۰ هکتار در ادامه فاز یک پایاب سد «ایوشان» در سال جاری توسط شرکت مشاور زرکشت پایدار در شرف انجام است که عملیات صحرایی و حفر پروفیل و نمونه‌برداری سطحی طی هفته جاری به اتمام خواهد رسید و نمونه‌ها برای آزمایش و آنالیز به آزمایشگاه انتقال داده خواهد شد.

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: پس از دریافت نتیجه آزمایش‌های فاز دوم مطالعات در اختیار بهره‌برداران و شهرستان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز