خبرگزاری کار ایران

نبود عمده‌فروشی مواد خوراکی علت اصلی تورم بالا در اراک

نبود عمده‌فروشی مواد خوراکی علت اصلی تورم بالا در اراک
کد خبر : ۱۵۲۵۵۳۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه نبود مراکز عمده‌فروشی مواد خوراکی در شهر اراک علت اصلی تورم بالای استان مرکزی و این شهر نسبت به میانگین کشور است، گفت: مجموعه سازمان مدیریت این استان این موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که در اقلام خوراکی و آشامیدنی تورم بالایی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، نوربخش عسکری به دلایل عمده‌ای که سبب تورم بالا در استان مرکزی و شهر اراک می‌شود اشاره داشته و در این رابطه افزود: بر این اساس 3 عامل مهم نظام توزیع نامناسب، نبود انبار و سردخانه و محل‌های نگهداری موادغذایی، همچنین نبود عمده‌فروشی، در مناطق مختلف از عمده دلایل بالا بودن قیمت اقلام خوراکی و آشامیدنی در استان است که با اقدامات انجام شده، احصا شده است.

وی ادامه داد: شهر اراک نیازمند بازارچه‌های محلی توزیع میوه و تره‌بار است. در این رابطه با پیش‌بینی انبارهای مناسب نگهداری موادغذایی و اصلاح نظام توزیع در استان مرکزی، در سال جاری شاهد کاهش اختلاف تورم این استان با میانگین کشوری بودیم. همچنین با اقدامات انجام شده برای نخستین بار در مرداد ماه سال جاری این اختلاف نرخ تورم استان با کشور به 0.2 درصد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: در صورتی که شهرداری اراک در نظام توزیع کالا و خدمات مشارکت و نسبت به ایجاد بازارچه‌های محلی توزیع میوه و تره‌بار در مناطق مختلف اراک اقدام کند، دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود. در نتیجه کاهش قیمت اقلام خوراکی و بالتبع کاهش تورم استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری و رضایتمندی مردم حاصل می‌شود.

عسکری به مجموع اعتبارات شهرداری اراک در سال جاری و سال گذشته اشاره داشته و در این رابطه تصریح کرد: در سال جاری مجموع اعتبارات شهرداری اراک برای تکمیل پروژه‌های مهم شهری 15 هزار و 500 میلیارد ریال است. در سال گذشته نیز میزان اعتبار پروژه‌های شهری اراک برای تکمیل پروژه‌های شهری 10 هزار میلیارد ریال بود که از این میزان 5 هزار میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی بیان داشت: یکی از پروژه‌های مهم شهر اراک، مجتمع آفتاب در مرکز این شهر است که این پروژه قدمتی بیش از 12 سال دارد. طبقات اول و دوم واحدهای تجاری این پروژه تکمیل شده است. همچنین طبقه سوم این پروژه شامل رستوران و شهربازی است که آماده واگذاری به بخش خصوصی و متقاضیان است. طبقه همکف پروژه نیز پارکینگ، موتورخانه و تأسیسات است که باید با سرعت بیشتری انجام شود تا هرچه سریعتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری کامل از این پروژه باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز