خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

ایجاد اشتغال در گلستان با احیای واحدهای راکد صورت می گیرد

ایجاد اشتغال در گلستان با احیای واحدهای راکد صورت می گیرد
کد خبر : ۱۵۲۵۲۲۳

رفع موانع تولید و تامین زیرساخت‌ها در شهرک های صنعتی در اولویت دولت باشد

بیکاری جوانان و به خصوص قشر تحصیل کرده همیشه از معضلات استان گلستان بوده که مسئولین در سالهای اخیر اقداماتی انجام دادند ولی کار ساز نبوده است. ایجاد اشتغال در گلستان با احیای واحدهای راکد در دستور دولت چهاردهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، استان گلستان صنایع بزرگ صنعتی ندارد و اغلب صنایع کوچک هستند. از زمان تشکیل استان گلستان مردم فقط وعده طرح‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی مانند کارخانه فولاد، شهرک متالورژی و پتروپالایش، چاه نفت و... شنیده‌اند.

مردم استان گلستان متاسفانه با فقر، محرومیت، و بیکاری روبه رو هستند. دولت چهاردهم باید اقدماتی انجام دهد که استقرار صنایع بزرگ بار دیگر در دستور کار قرار بگیرد و در گلستان ایجاد شوند که با این اقدام استان به ریل توسعه در کشور بازگردد.

در استان بیش از یک هزار واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد. بسیاری از واحد های تولید و صنعتی کوچک در گلستان به دلایلی مانند سرمایه در گردش، نبود بازار فروش و .... راکد هستند.

یکی از مهمترین دستاورد‌های احیای واحد‌های صنعتی، حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌های اقتصادی، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع چرخه تولید است.

اشتغال و نرخ بالای بیکاری یکی از مشکلات اساسی استان است و گلستان در سایه غفلت مسئولین سابق دچار عقب ماندگی بزرگی شده است. در حال حاضر گلستانی‌ها از رئیس جمهور انتظار دارند که حداقل یک طرح بزرگ صنعتی را در استان اجرا کند.

تولیدکنندگان و صنعتگران گلایه دارند که چرا دولت تسهیلات کافی به آنها نمی دهد و یا اگر تسهیلات می گیرند با سود بالا و به سختی پرداخت می شود. قطعی برق و گاز هم از دیگر مشکلات تولید کنندگان است که همین موضوعات باعث شده بسیاری از واحد های تولیدی در گلستان راکد شوند.

تولید کنندگان از مسئولین می خواهند که دست از شعار دادن بردارند و در عمل به آنها کمک کنند و تسهیلات خوب فقط به جیب یک عده ای نرود و به همه واحد های تولیدی در سراسر استان تزریق شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: هم اکنون بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی گلستان فعال است که حدود ۱۰ هزار نفر در این شهرک ها مشغول به کار هستند. ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی در استان گلستان وجود دارد.

رضا شهمرادی ادامه داد: ما در سه سال گذشته سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اجرا کردیم. در هفته دولت سالجاری هم ۲۵ پروژه عمرانی با ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و ۱۶ پروژه با ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی شده است.

وی بیان کرد: شهرک هزار هکتاری اترک مناسب سرمایه‌گذاری در گلستان است ولی نبود برق به یک‌ چالشی تبدیل شده است که با این اقدام قطعا مشکل سرمایه گذاران برطرف می شود. با ایجاد پست ۱۶۳ کیلووات، چالش برق شهرک صنعتی اترک حل می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در یک سال گذشته ۳۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۸۱ مصوبه برگزار شد که حدود ۱۴۰ مصوبه اجرایی شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.

درویشعلی حسن زاده ادامه داد: ۳۸ واحد صنعتی هفته دولت در با سرمایه‌گذاری ۱.۵۷ همت با اشتغال ۶۵۰ نفر در گلستان افتتاح می‌شود. با اقدمات انجام شده در یک سال اخیر ۲۴ واحد صنعتی با اشتغال ۲۷۵ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۴ میلیارد تومان به چرخه تولید برگشت.

وی افزود: از هفته دولت پارسال تاکنون 137 فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان در استان صادر شده است.تاکنون بیش از ۶ هزار نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.

حسن زاده افزود: استان گلستان برای ارتقا صنعتی با شرایط و موانعی در زمینه حفظ محیط زیست مواجه است.سازمان صنعت و معدن همیشه برای بهبود و رشد اقتصادی استان تلاش می کنند و رسانه ها در جذب و امنیت سرمایه گذاری موثر هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز