خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

صدور 2 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی 2 میلیارد و 210 هزار دلاری در استان مرکزی

صدور 2 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی 2 میلیارد و 210 هزار دلاری در استان مرکزی
کد خبر : ۱۵۲۴۳۹۵

درآمد ملی گمرکات استان مرکزی ۱۴۱ درصد رشد داشته است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با اشاره به حجم خارجی ایجاد شده در این استان، گفت: 2 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 2 میلیارد و 210 هزار دلار در سال جاری صادر شده است. سال گذشته نیز 8 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 58 میلیون دلار در استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید ملااسماعیلی در نشست خبری مشترک ادارات کل تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان مرکزی، به حجم سرمایه‌گذاری خارجی که در بخش اقتصادی ایجاد شده است اشاره کرده و افزود: 408 میلیون دلار در بخش اقتصادی سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز 81 طرح سرمایه‌گذاری با مجوز سازمان سرمایه‌گذاری خارجی از کشورهای ترکیه، فرانسه، افغانستان، آلمان، ایتالیا، امارات، عربستان، چین، بحرین و ایرانیان مقیم خارج از کشور، در سطح استان مرکزی در حال اجرا است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدی سال جاری تاکنون 20 فرصت سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف این استان شناسایی شده است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرا و عملیاتی شدن این فرصت‌های سرمایه‌گذاری انجام شده است.

ملااسماعیلی تصریح کرد: بخشی از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری شامل پارک هیجان اراک، بازار مهاجران، پارک پرواز شهر امیرکبیر، غار نخجیر دلیجان، مجتمع تفریحی کوثر، نمایشگاه گل و گیاه محلات، سیتی سنتر اراک و نمایشگاه مبل سمقاور است.

وی بیان داشت: استفاده بهینه از اموال دولت و تأمین منابع مالی از اهداف اجرای مولدسازی است. شناسایی اموال دولتی برای مولدسازی در استان به خوبی انجام شده و این موضوع از اقدامات خوب دولت‌ها برای پایان دادن به طرح‌های نیمه‌تمام است. فروش حاصل از این اموال، صرف ساخت پروژهای نیمه تمام در استان می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی در این رابطه اضافه کرد: 70 ملک توسط کارگروه مولدسازی استان مرکزی مصوب و فرآیند آن در حال پیگیری است که بخشی از آن شامل 50 هکتار ملک در علی‌آباد، املاک جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، شرکت‌های گاز و نفت است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در این نشست از رشد چشمگیر درآمد ملی گمرکات این استان خبر داد و گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری بیش از 5852 میلیارد ریال درآمد ملی در گمرکات استان حاصل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 141 درصد رشد داشته است.

روح‌اله غلامی همچنین به جمع کل درآمدهای ایجاد شده در این بازه زمانی در سطح استان مرکزی اشاره کرده و افزود: جمع کل درآمدهای ایجاد شده در استان در 5 ماهه نخست سال جاری، بیش از 9742 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 40 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در 5 ماهه نخست سال جاری، درآمد مالیات بر ارزش افزوده استان مرکزی 14 درصد و درآمد استانی نیز 9 درصد کاهش داشته است. همچنین در بازه زمانی یاد شده بیش از 3721 میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده و بیش از 169 میلیارد ریال درآمد استانی کسب شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: ارزش صادرات این استان از ابتدای سال جاری تاکنون 606 میلیون دلار و در سال گذشته نیز 402 میلیون دلار بوده است. ارزش صادرات استان در 5 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.

غلامی به موضوع ترانزیت خارجی در استان داشته و تصریح کرد: در حوزه ترانزیت خارجی نیز سال 1402 میزان 159 هزار تن کالا با رشد 16 درصدی نسبت به سال 1401 از این استان به 81 کشور از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، ترکیه صادر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز