خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

ارایه بیش از ۷۳۲ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قزوین

ارایه بیش از ۷۳۲ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قزوین
کد خبر : ۱۵۲۴۱۳۸

مدیرکل فنی و حرفه ای قزوین گفت: ۷۳۲ هزار و ۴۵۲ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی از ابتدای سال جاری تاکنون به گروه‌های هدف ارایه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیروس صارمی با اعلام این خبر گفت:‌ ۴۰ حرفه در چهار شاخه صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر در مراکز استان آموزش داده می شود که استانداردهایی برای آن نوشته شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قابل توجهی در خصوص مهارت‌های نوین نیز در حوزه هوش مصنوعی و انرژی های نو صورت گرفته، به طوری که قزوین پایلوت انرژی خورشیدی در کشور است و با امکاناتی که در نیروگاه های استان وجود دارد، در حوزه انرژی بادی نیز مهارت هایی به کارآموزان داده خواهد شد.

صارمی تصریح کرد: این مهارت ها در قالب ۱۹ گروه هدف شامل آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، پناهندگان، اتباع خارجی، دانشجویان، دانش آموزان، زنان خانه دار و سرپرست خانوار، ساکنین سکونت گاه های روستایی و مناطق مرزی، سربازان وظیفه، زندانیان، عشایر، کودکان کار و خیابان، متقاضیان مهارت آموزی، مشمولان بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته و شاغلان بنگاه های تولیدی و اقتصادی می شود.

به گفته این مسئول، مسابقات آزاد برای برخی از این گروه های هدف برگزار می شود که در چند سال گذشته هفت مقام نقره و برنز و دیپلم افتخار در گروه های مهارتی کسب کردیم و یکی از کارآموزان استان قزوین به نام سجاد زارع در رشته رباتیک به مسابقه جهانی لیون فرانسه راه یافت.

صارمی اضافه کرد: حدود ۱۱ مرکز دولتی و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در قزوین فعالیت می کنند تا نیروهای انسانی آموزش دیده و ماهر را به بازار کار هدایت کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای قزوین خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای به موضوع بهره برداری از ظرفیت جوانان خلاق و توانمند توجه بیشتری دارد، چرا که امروز ۷۰ درصد بیکاران جامعه مدرک دانشگاهی دارند اما از حرفه خاصی برخوردار نیستند که باید بر آموزش آنها تمرکز شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان قزوین خاطرنشان کرد: مربیان و مدرسان فنی و حرفه ای توسط مرکز تربیت مربیان آموزش های لازم را در بر گرفتند و دوره های مختلفی برای آنها برگزار شده تا به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهند و شاهد افتخارآفرینی در زمینه فنی و حرفه ای در استان باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز