خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه شیراز مطرح کرد؛

با کمبود دانشجو در دانشگاه شیراز مواجه نیستیم

با کمبود دانشجو در دانشگاه شیراز مواجه نیستیم
کد خبر : ۱۵۲۳۳۶۰

رئیس دانشگاه شیراز گفت: با کمبود دانشجو در دانشگاه شیراز مواجه نیستیم و تمام ظرفیت‌های دوره کارشناسی پر می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد موذنی امروز، ۷ شهریورماه در نشست خبری با اشاره به اینکه در ۳ سال گذشته ۱۰ رشته کارشناسی ارشد جدید به دانشگاه اضافه شده است، افزود: این رشته ها شامل مهندسی نفت گرایش اکتشاف، مهندسی مکاترونیک، مهندسی نقشه برداری، برنامه‌ریزی آمایش سرزمین، مهندسی کامپیوتر گرایش علوم داده، مهندسی سیستم‌های میکرو و نانو الکترونیک، مدیریت و کنترل بیابان، علوم کامپیوتر، سیاست گذاری علم و فناوری هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰ دانشجو که حد نصاب میانگین معدل را نداشتند از دانشگاه اخراج شدند، تصریح کرد: در واقع حفظ کیفیت آموزش جز برنامه‌های اساسی دانشگاه است؛دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه‌هایی است که کیفیت آموزش در آن مشهور است و استانداردهای آموزشی بالایی دارد و البته برای حفظ این استانداردها جدی بوده است.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه یکی از اساتید نیز به دلیل اینکه شرایط آموزشی، پژوهشی لازم را نداشت بعد از ۵ سال همکاری وی با دانشگاه قطع شد، یادآور شد: پرونده تمام اساتید جدید الورود بعد از ۵ سال مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر استانداردهای لازم را نداشته باشند و در زمینه علمی نتوانند نیاز دانشجو را برطرف کنند، ارتباط آن‌ها با دانشگاه قطع خواهد شد.

مؤذنی در خصوص فراخوانی که دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی داشت، گفت: در این فراخوان ۳ نفر متقاضی داشتیم ۲ نفر از آمریکا و یک نفر از سوئد که البته مدارک برای وزارت علوم ارسال شده و در حال پیگیری است.

وی به سرازیر شدن سیل تقاضا برای منتقل شدن به دانشگاه شیراز  بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری اشاره کرد و عنوان کرد:  در سال گذشته ۵۳۱ نفر دانشجوی مهمان از دانشگاه‌های مختلف کشور که واجد شرایط بودند به دانشگاه شیراز منتقل شدند که البته شرط ادامه تحصیل در دانشگاه شیرازی این است که معدلی که به دست می‌آورند از میانگین معدل همکلاسی‌های خودشان پایین‌تر نباشد در غیر این صورت به دانشگاه قبلی خود باز می‌گردند. 

موذنی افزود: کتابفروشی دانشگاه که برای سالیان متمادی تعطیل شده بود دوباره راه‌اندازی شد، همچنین ۴ محصول دانش بنیان در حوزه علوم انسانی رونمایی شد که این‌ها حاصل فعالیت‌های پژوهشی بود که به مرحله تولید محصول رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲، ۸۰۰ مقاله Q۱ که مقالات برجسته‌ای هستند از اساتید دانشگاه شیراز داشتیم، گفت:  با مشارکت اساتید دانشگاه شیراز ۳۰ شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد و روند تأسیس این شرکت‌ها در دانشگاه رو به رشد است.

موذنی گفت: درآمد اختصاصی دانشگاه شیراز از ۶۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی ما برای سال جاری یعنی سال ۱۴۰۳، ۳۴۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در سفر استانی هیئت دولت به استان فارس ۱۵ پروژه برای دانشگاه شیراز با اعتباری بالغ بر ۵۰۸ میلیارد تومان مصوب کردیم که گشایش خوبی خواهد بود که برخی از پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه به اتمام برسد، گفت: در طول ۳ سال اخیر نزدیک به ۶۰ هزار متر مربع فضای کاربردی از دانشگاه شیراز یا تاسیس یا بازسازی شده است.

موذنی در خصوص خوابگاه‌هایی دانشجویی نیز گفت: در حوزه دانشجویی یکی از خوابگاه‌های دخترانه که خیرساز و نیمه تمام بود به بهره‌برداری رسید. یکی از مشکلات همیشگی خوابگاه‌های دانشجویی فرسودگی آن‌ها بود، بلوک B و C خوابگاه شهید مفتح بازسازی شد. خوابگاه متاهلین شهدای ۲ دانشگاه تعمیر اساسی شد، خوابگاه کشاورزی، دامپزشکی، خوابگاه شهید چمران، خوابگاه ۴ ارم دختران نوسازی و بهسازی شد. نمازخانه خوابگاه شهید مفتح که ۷۰۰ متر مربع زیر بنا دارد نیز کاملا بازسازی شد.

رئیس دانشگاه شیراز اظهار کرد: خوابگاه قدس نیاز به مقاوم‌سازی دارد و چندین بار در برنامه دانشگاه برای بازسازی قرار گرفته است اما قبل از تعمیر باید مقاوم‌سازی شود و هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و البته در دستور کار قرار دارد و از نظر ایمنی فعلاً قابل استفاده نیست و خالی از سکنه است.

موذنی با بیان اینکه ۷۰۰ متر سالن ورزشی در محوطه خوابگاه دختران ساخته شده است، گفت: علاوه بر این‌ها مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه در حال تعمیر است که بعد از بازسازی در زمینه سلامت روان به دانشجویان و شهروندان خدمات ارائه می‌دهد. البته فعالیت‌هایی در زمینه بازسازی غذاخوری‌ها، استخر، آشپزخانه و بقیه اماکن دانشگاه انجام شده است.

وی اظهارداشت: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه یکی از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه به مرحله تولید و تاسیس یک کارخانه دانش بنیان منتهی شده که محصولی بسیار ارزنده در زمینه انعقاد خون به نتیجه نهایی رسیده و در حال تولید محصول است که این محصول ارزش صادراتی نیز دارد و در سطح ملی و بین المللی متقاضی زیادی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز