خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور:

مدیریت سیلاب بهترین راهکار برای احیاء و حفظ پوشش گیاهی است

مدیریت سیلاب بهترین راهکار برای احیاء و حفظ پوشش گیاهی است
کد خبر : ۱۵۲۳۰۰۹

سرپرست سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه سیلاب و فرسایش خاک و تبخیر مهمترین معضل کشور در شرایط خشکسالی کنونی است، گفت: مدیریت سیلاب، بهترین راهکار برای احیاء و حفظ پوشش گیاهی در مناطق مختلف کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن وحید در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبخیزداری کله‌جوب از توابع شهرستان شازند، افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در قالب پروژه‌های بند خاکی، باغات و احداث اراضی شیب‌دار با مشارکت مردم از مهمترین پروژه‌هایی است که در این حوزه اجرایی می‌شود.

وی به نهادهای پشتیبان پروژه‌های مذکور در سطح ملی اشاره کرده و ادامه داد: این پروژه‌ها از مهمترین پروژه‌های اقتصادی که در مجموعه سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا است.

سرپرست سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: در سال جاری برای ادامه روند پروژه آبخیزداری کله‌جوب شهرستان شازند 50 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد. همچنین قرارداد 2000 هکتار در سامانه عرفی محدوده کله‌جوب در قالب پروژه‌های چندمنظوره به مدت 20 تا 30 سال به مردم روستا واگذار می‌شود.

نماینده مردم شازند در مجلس نیز در این مراسم گفت: پروژه آبخیزداری که در حوزه زالیان 2 و تحت عنوان منطقه کله‌جوب شهرستان شازند انجام شده است، در مساحت 11 هکتار و با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا شده است. روند این پروژه در سال جاری با صرف اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال ادامه خواهد داشت.

هوشنگ هادیانپور افزود: پروژه آبخیزداری منطقه کله‌جوب شهرستان شازند با مشارکت مردم و به عنوان یک طرح تولیدی و معیشتی اجرایی شده است. این پروژه به عنوان یک الگوی مناسب برای سایر مناطق شهرستان و دیگر نقاط کشور در قالب تشکیل تعاونی‌ها مطرح شده است تا نسبت به امرار معاش خود اقدام کنند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: برای اجرای پروژه آبخیزداری منطقه کله‌جوب شهرستان شازند 41 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. از سال گذشته نیز 11 هزار و 200 چاله و درختکاری در این پروژه انجام شده و 18 میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده است.

عبدالحسین محمدی افزود: راهبری این پروژه توسط مردم را امتیازات ویژه آن است. منفعت این پروژه نیز به خود مردم باز می‌گردد چرا که به دنبال احداث بند و جمع‌آوری روان‌آب در منطقه پائین‌دست، عملیات درختکاری انجام شده و با به ثمر رسیدن درختان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: در فرایند اجرای پروژه آبخیزداری منطقه کله‌جوب شهرستان شازند، علاوه بر انجام اقدامات سازه‌ای، اقدامات بیولوژیکی نیز انجام شده است و مردم نیز از آن بهره‌برداری می‌کنند. این پروژه به دلیل مشارکت و راهبری مردم به یک پروژه نمونه کشوری تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز