خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه خبر داد؛

رشد ۳ برابری ورزشکاران سازمان یافته طی سه ماه

رشد ۳ برابری ورزشکاران سازمان یافته طی سه ماه
کد خبر : ۱۵۲۲۷۳۰

ماده ۸۸ معضلی برای هیات های ورزشی است

رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه از رشد ۳ برابری ورزشکاران سازمان یافته این هیات نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا از کرمانشاه،  رضا فدایی ریس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه  در نشست خبری که بمناسبت روز خبرنگار برگزار شد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود، با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط دست اندرکاران این هیات خوشبختانه تعداد ورزشکاران سازمان یافته ما در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۳ با رشد سه برابری نسبت به سه ماهه نخست امسال از ۲۹۰ نفر به ۶۵۸ نفر رسید که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

وی با اشاره به روند و به رشد این هیات تاکید کرد:، در طول سال گذشته هیات تنیس شهرستان کرمانشاه، تمام کلاس های داوری و مربیگری و کارگاههای آموزشی  انجام گرفته است که خوشبختانه تعداد مربیان ما به ۲۰ نفر افزایش یافته است که در این میان ۹ نفر خانم و ۱۱ نفر مربی آقا فعالیت می کنند و در ۱۷ شهریور ماه سال‌جاری نیز کرمانشاه میزبان مربیگری درجه ۳ بانوان خواهد بود.

فدایی تصریح کرد: همچنین ورزشکاران ما در تمامی رده های سنی نیز به مسابقات مختلف کشوری اعزام می شوند که مسابقات زیر ۱۲ تا ۱۸ سال بصورت رندم برگزار می شود و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام می شوند و خوشبختانه همیشه نیز در مسابقات مختلف نماینده داشته ایم.

ریس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه با اشاره به توانایی ورزشکاران کرمانشاهی در رده های مختلف سنی در سطح کشور افزود : در اکثر مسابقات کشوری ما همیشه جز تیم های اول تا سوم بوده ایم که در حال حاضر در بخش آقایان و در رده سنی زیر ۱۰ و ۱۴ سال ، سام حسنی و سورن ترنیان و در بخش خانم ها نیز دریا آقایی و دیانا قیاسی در سطح کشور جز نفرات برتر کشور به حساب می آیند.

فدایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانونی که در سال های اخیر گریبانگیر بسیاری از هیات های ورزشی شده است ، افزود:، متاسفانه ماده ۸۸ به بزرگترین معضل هیات تنیس تبدیل شده است به اینصورت که ما در پایان هر دوره باید مشکلات مربوط به واگذاری و اجاره زمین های تنیس را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ زمین تنیس در اختیار  هیات است و  با اینکه  مالک این زمین ها نیستیم و بعنوان بهره بردار از آن استفاده می کنیم اما بواسطه اینکه خود را جزیی از اداره ورزش می دانیم بنابراین نه تنها کمترین آسیب را به آنها می رسانیم بلکه با پایان هر سال مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان را نیز برای بهبود و ارتقای زمین ها هزینه می کنیم.

فدایی گفت: متاسفانه بخش خصوصی اینگونه عمل نمی کند و زمین ها و اماکن ورزشی را که در اختیار دارد بخاطر اینکه تعلق خاطری به آن ندارد سبب تخریب آنها می شود بدون اینکه این زمین ها بازسازی کند و این معضل برای اکثر هیات ها ، خصوصا هیات تنیس همواره وجود دارد.

ریس هیات شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه متاسفانه ذهنیتی در بین مردم وجود دارد که تنیس یک ورزش پر هزینه و لاکچری است  افزود : همین ذهنیت غلط باعث شده است که اکثر خانواده ها با وجود اینکه فرزندان با استعدادی در این رشته دارند اما  اینگونه فکر می کنند که توان پرداخت هزینه های این رشته را ندارند و همین امر باعث شده است که مخاطب این رشته کم باشد.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه اینگونه نیست ، و اتفاقا تنیس بر خلاف بسیاری از رشته های ورزشی دیگر جز ورزش های ارزان به حساب می آید بطوری که یک دوره ۱۲ جلسه ای در طول یکماه با مربی ، راکت و زمین ، تنها ۸۰۰ هزار هزینه دارد و هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات نیز کاملا بر عهده هیات است ، و خوشبختانه از سال گذشته تا کنون با کمک رسانه ها و برنامه های هیات تا حدودی این ذهنیت در مردم عوض شده است و همین امر به روند رو به رشد چشمگیر ورزشکاران در این رشته منجر شده است.

فدایی همچنین اشاره ای نیز به فعالیت این رشته در شهرستانهای استان داشت و گفت : در حال حاضر شهرستان های کرمانشاه، صحنه ، کنگاور و اسلام آباد غرب فعال است و کارهای اولیه برای فعالسازی هیات های هرسین و سنقر نیز انجام گرفته است.

رئیس هیات شهرستان کرمانشاه در پایان ضمن قدردانی از اطلاع رسانی و همکاری رسانه های ورزشی با هیات تنیس افزود : رسانه ها بازوی قدرتمند و پل ارتباطی بین ، ورزشکاران ،  مردم و مسوولان هستند و همین امر می تواند دغدغه های ورزشکاران و خانواده ها را به گوش مسئولان برساند و از سوی دیگر خانواده ها را نحوه فعالیت هیات های ورزشی آشنا کند که همین امر  سبب توسعه‌ی رشته های مختلف ورزشی خواهد شد

در پایان این مراسم از سوی هیات تنیس شهرستان کرمانشاه از خبرنگاران ورزشی تقدیر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز