خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

باغات استان اصغهان درگیر تنش کم‌آبی هستند

باغات استان اصغهان درگیر تنش کم‌آبی هستند
کد خبر : ۱۵۲۲۴۷۰

به گفته مدیر بحران استانداری استان اصفهان خطر کم‌آبی نه تنها سرعت فرونشست زمین در مناطقی مانند دشت کاشان افزایش داده؛ بلکه سبب ایجاد کانون‌های گردوخاک نیز شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به عنوان کانون‌های فرسایش بادی شناخته شده خاطرنشان کرد: کاشان و آران و بیدگل جز مناطقی است که در شرایط بحرانی قرار دارند.

وی در ادامه گفت: در شهرستان کاشان و آران و بیدگل بادهایی با سرعت ۲ تا ۳ متر بر ثانیه گردوخاک ایجاد می‌کنند و این امر طی سال باعث کاهش کیفیت هوا و تعطیلی مدارس و ادارات می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری استان اصفهان روزهای ناسالم طی ماه‌های تیر و مرداد برای کاشان ۳۴ روز عنوان کرد و افزود: وزش باد در دشت کاشان شرایط ناسالمی برای شهروندان ایجاد می‌کند و این وضعیت با خشکسالی تشدید شده است.

شیشه‌فروش افزایش گرما و کم‌آبی را عاملی برای ناترازی برق در استان اصفهان دانست و تصریح کرد: با افزایش هر درجه دما ۵ درصد مصرف آب بیشتر شده و یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیاز به برق بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: در تابستان امسال ۴۲ نقطه شهری و ۱۵۶ روستا در استان توسط تانکر آبرسانی سیار شد و در این شرایط راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ و شهرهای اطراف توسط وزارت نیرو ضروری است.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تنش کم‌آبی سبب ناترازی برق در کشور به‌ویژه استان اصفهان شده تأکید کرد: صنایع تولیدی در کاشان موظف هستند ضمن مدیریت مصرف برق،۳۰ تا ۴۰ درصد از نیاز خود را به‌تدریج از طریق نصب پنل‌های خورشیدی تأمین کنند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: صنایعی که در کاشان با هدف کمک به صنعت برق کشور از انرژی نو یا جایگزین استفاده کنند سال آینده توسط اداره کل صنایع استان در لیست قطع برق قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: ۵ درصد از دستگاه‌های دولتی کاشان هم می‌بایست هر سال برای نصب پنل‌های خورشیدی اقدام کنند که دراین‌خصوص فرمانداری شهرستان برای انجام این امر اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز