خبرگزاری کار ایران

نماینده البرز در مجلس:

موضوع آب، الویت‌ و دغدغه جدی البرزنشینان است

موضوع آب، الویت‌ و دغدغه جدی البرزنشینان است
کد خبر : ۱۵۲۲۳۰۷

نماینده کرج فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: به گواه آمارهای موجود، استان‌البرز با عقب‌افتادگی‌ بسیار جدی در حوزه آب و فاضلاب دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش ایلنا از البرز، علی ‌شیرین‌زاد با اشاره به عقب‌افتادگی استان البرز در شاخص‌های آب و فاضلاب، اظهار کرد: براساس آمارهای موجود و به سبب نرخ بالای مهاجرت به استان و از طرفی عدم برنامه‌ریزی صحیح در سالیان گذشته، عقب‌ماندگی قابل‌توجهی در شاخص‌های مربوط به آب و فاضلاب استان البرز نسبت به میانگین کشوری مشاهده می‌شود.

نماینده مردم شریف کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا در مجلس در ادامه تاکید کرد: با وجود دو سد کرج و طالقان در استان ما، ۸۰درصد از منابع آب البرز از سفره‌های زیر زمینی و صرفا ۲۰درصد، از دو سد داخل استان تامین می‌شود به طوریکه برداشت سالانه بیش از ۸۱۱ ملیون متر مکعب از منابع زیر‌زمینی جهت مصارف حوزه‌های کشاورزی، صنعت و شرب، سبب افت تراز این منابع و فرونشست زمین شده است.

شیرین‌زاد در ادامه تصریح کرد: داده‌های سازمان نقشه‌برداری نشان می‌دهد استان البرز دارای رتبه دوم در میان استان‌های کشور در میزان فرونشست زمین، پس از استان کرمان و بالاتر از استان‌هایی با اقلیم خشک مانند قم، اصفهان و مرکزی بوده که این موضوع، گواه روشنی بر عدم اقدامات مناسب و نبود برنامه‌ریزی صحیح در حوزه آب و فاضلاب استان البرز است.

نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا در مجلس ضمن تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه از جمله خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب افزود: افزایش میزان تخصیص آب استان از دو سد کرج و طالقان و از طرفی نظارت و پیگیری جدی در این خصوص از وزارت نیرو و دستگاه‌های متولی استان به صورت ویژه در دستور کار قرارخواهد گرفت چرا که موضوع آب از الویت‌ها و دغدغه ‌های جدی البرزنشینان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز