خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

رشد ۱۴۵ درصدی کشف مشروبات الکلی در ایذه/ضعف روشنایی و نبود پایش تصویری باعث رشد جرائم در شهر شده است

رشد ۱۴۵ درصدی کشف مشروبات الکلی در ایذه/ضعف روشنایی و نبود پایش تصویری باعث رشد جرائم در شهر شده است
کد خبر : ۱۵۲۱۹۹۳

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه گفت: برای اجرایی شدن قانون، تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در کنار نیروی انتظامی به وظایف خود عمل کنند.

سرهنگ رمضان گورویی ضمن تقدیر از تلاش‌های همکاران خود و همچنین همراهی رسانه‌ای خبرگزاری ایلنا در یک سال گذشته، به خبرنگار ایلنا گفت: یکی از چالش‌های اصلی و اساسی شهرستان ایذه موضوع تیراندازهای شبانه است که بزودی همایشی تحت عنوان « نه به تیراندازی» در شهرستان برگزار خواهیم کرد. 

او ادامه داد: آمار تعداد بازداشتی‌های مربوط به شلیک‌های شبانه در شهرستان ۵۸ نفر است که ۴۱ نفر از این تعداد هنوز در بازداشت به سر می برند که ۱۷ نفر از این بازداشتی، مربوط به مراسمات عزا و شادی و مابقی این تعداد افرادی هستند که جرم آنها شلیک به اماکن عمومی بوده است. 

سرهنگ گورویی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی شهر ایذه موضوع تاریکی معابر، کوچه و خیابان‌ها و ضعف روشنایی است. افزون بر این‌ها، معضل زمین‌های خالی «نقاط آلوده» است که باید شرکت توزیع برق هر چه سریعتر به رفع این مشکلات بپردازد. 

او با اشاره به نیاز شهرستان در تقویت لوازم پیشگیرانه در حوزه جرائم افزود: سامانه پایش تصویری در سطح شهرستان بسیار ضعیف است و نیاز است تا شهرداری ایذه در این خصوص همکاری‌های جدی‌تری را در پیش بگیرد. چرا که یکی از اصلی‌ترین موارد رشد جرم در سطح شهر، نبود همین سامانه پایش تصویری است.

فرمانده منطقه انتظامی ایذه، افزود: در بخش سرقت سیم‌های برق نسبت به یکسال گذشته آمار کاهشی داشتیم. در سال گذشته«۲۷۰» فقره و طی امسال ۱۲۶ مورد سرقت سیم برق گزارش شده است که در ۵۰ درصد این سرقت‌ها پای معتادین متجاهر در میان است و باید اداره بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و خانواده‌ها در این بخش کنار ما باشند، چرا که ما در مسئله آموزش و فرهنگ دارای ضعف هستیم. 

سرهنگ رمضان گورویی افزود: در حوزه کشفیات مواد مخدر و مشروبات الکلی به ترتیب شاهد رشد ۱۰۰ و ۱۴۵ درصدی هستیم که یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ما جدای از موضوع شلیک‌های شبانه، کشف مشروبات الکلی است. 

او در پایان گفت: برای اجرایی شدن قانون، تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها، رسانه‌ها و خصوصا مردم باید در کنار نیروی انتظامی به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/
احسان اسکندری
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز