خبرگزاری کار ایران

احداث کریدور حیات وحش برای اولین بار در آذربایجان شرقی

احداث کریدور حیات وحش برای اولین بار در آذربایجان شرقی
کد خبر : ۱۵۲۱۵۹۰

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از احداث کریدور حیات وحش برای اولین بار در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، داود غنی پور، با اشاره به مفهوم توسعه در جوامع مختلف اذعان داشت: توسعه‌ای که در دهه‌های اخیر در جوامع صورت گرفته است، اثرات مثبت و منفی بر تنوع محیط زیستی منطقه داشته اما برای کاهش اثرات منفی ناشی از تغییرات زیست‌محیطی، نیاز به اقداماتی جدی است.

وی با اشاره به توسعه جاده‌ها در مناطق حیات‌وحش و ایجاد کریدورهای حیات وحش عنوان کرد: مهمترین اثری که یک جاده بر روی طبیعت و حیات وحش می گذارد قطع کریدورهای حیات وحش است برای جلوگیری از این مخاطره در کشورهای توسعه یافته زیرگذر و روگذرهای حیات وحش ایجاد می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا استان ما نیز برای اولین بار دو کریدور حیات وحش را در کشور ایجاد کرده‌ که با همکاری منطقه آزاد ارس و مشاوران تنوع زیستی انجام شده است.

غنی پور تأکید کرد: منطقه آزاد و حفاظت محیط زیست استان در تلاش‌اند تا تنوع زیستی منطقه را با سرمایه گذاری های جدید و بجا حفظ کنند، زیرا هر آسیبی به این زنجیره حیات، کل زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای کاهش اثرات منفی به کمترین درصد ممکن ادامه یابد.

30میلیارد تومان برای کریدور حیات وحش ارس اختصاص داده شده است

خلیل‌اله صدر نورمحمدی، سرپرست معاونت فنی و زیربنایی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه این پروژه تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد، اعلام کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای احداث روگذر به طول ۵ کیلومتر برای ایجاد کریدور حیات وحش اختصاص یافته تا حیوانات بتوانند از این مسیر عبور کنند که از نگاه سازمان هزینه این پروژه‌ها، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست در جوامع مختلف، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد ارس با رویکرد مدیریتی در این دوره در تلاش است پتانسیل‌های منحصربه‌فردی که در زمینه زیست محیطی در منطقه وجود دارد را حفظ و سرمایه‌گذاری کند.

سرپرست معاونت فنی و زیربنایی محیط زیست استان خاطرنشان کرد: در تمامی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، توجه به مسائل محیط زیست را مورد ملاحظه قرار می‌دهیم.

محمدرضا مسعود، دبیر انجمن محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: تمامی دولت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بدون مشارکت جامع محلی، حفاظت از محیط زیست معنایی ندارد.

وی درخصوص آموزش در مدارس تشریح کرد: نوع آموزش باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان را به مشارکت در حفظ محیط زیست سوق داده و احساس مسئولیت را در آن‌ها ایجاد کند، باید به آن‌ها ضرورت حفظ محیط زیست و مهارت‌های حل مسئله را آموزش دهیم.

مسعود همچنین اظهار کرد: ایران در زمینه حفاظت محیط زیست جزو کشورهای پیشرو در منطقه است و تنوع زیستی بالایی دارد که شامل انواع گونه‌های وحشی، هشت نوع پرنده خاص و بسیاری از گونه‌های حیوانی دیگر می‌شود.

وی به احداث اولین روگذرها و زیرگذرهای حیات وحش کشور اشاره کرد و گفت: ما اولین منطقه‌ای هستیم که در کشور این پروژه را آغاز کرده‌ایم و کریدور حیات وحش در حال تکمیل است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز