خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

میراث فرهنگی خوزستان بزودی شاهد تغییر و تحولات اساسی خواهد بود

میراث فرهنگی خوزستان بزودی شاهد تغییر و تحولات اساسی خواهد بود
کد خبر : ۱۵۱۷۸۶۶

حساسیتی که نسبت به انتخاب وزیر نفت و نیرو وجود دارد، باید برای انتخاب وزیر میراث فرهنگی نیز در نظر گرفته شود

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: همان حساسیتی که نسبت به انتخاب وزیر نفت و نیرو وجود دارد، باید برای انتخاب وزیر میراث فرهنگی نیز در نظر گرفته شود.

سید محسن موسوی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: با توجه به آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس، گفتگوی مفصلی با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کمیسیون فرهنگی در خصوص نگرانی های فعالان میراث فرهنگی، بی توجهی و شرایط نابسامان حاکم بر ابنیه تاریخی استان داشتم که با تعیین وزیر با جدیت بیشتری شرایط میراث خوزستان را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد.

موسوی زاده در پاسخ این این پرسش خبرنگار ایلنا که متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به نوعی دچار بحران، رکود شده است، افزود: در خصوص شرایط حاکم و بی توجهی به ادارات شهرستان ها، نابسامانی آثار تاریخی-طبیعی استان و بخصوص نگاه تبعیض آمیز نسبت به آثار فرهنگی استان بحث های خوبی صورت گرفت که امیدواریم با انتخاب وزیر جدید شاهد یک تحول بنیادی در حوزه میراث فرهنگی خوزستان باشیم.

وی افزود: در خصوص شرایط میراث فرهنگی خوزستان و انتخاب مدیرکل جدید بزودی در مجمع نماینده‌گان استان نشست‌های تخصصی برگزار خواهیم کرد و تلاش همه نماینده‌گان این خواهد بود که بر روی گزینه‌ای اجماع شود که دلش به حال خوزستان و آثار فرهنگی آن بسوزد. با توجه به دغدغه های موجود در این مجموعه، بهترین گزینه را به وزیر آینده میراث پیشنهاد خواهیم داد. همان حساسیتی که نسبت به انتخاب وزیر نفت و نیرو وجود دارد، باید برای انتخاب وزیر میراث فرهنگی نیز در نظر گرفته شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: یکی از اصلی ترین نکاتی که در گفتگو با وزیر پیشنهادی داشتم، بحث راهیان نور بود. نباید ساده از کنار این ظرفیت بزرگ فرهنگی گذشت. اعتقاد ما بر این است که در کنار بازدید از مناطق جنگی و شرح شهادت طلبی و روایت قهرمانی های دوران دفاع مقدس، باید این فرصت را ایجاد کرد که راهیان نور در خوزستان از تماشای آثار تاریخی نیز لذت کافی را ببرند و بدانند که در خوزستان چه ظرفیت هایی وجود دارد. ظرفیت های فرهنگی که دیدن آنها برای بسیاری از مردم جهان یک آرزوست و ما نباید این فرصت مهم فرهنگی را از فرزندان و نسل آینده ایران سلب کنیم. 

او در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا که پیام شما در برابر دغدغه های فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چه خواهد بود، گفت: نگرانی های این فعالان را کاملا درک می کنیم و کنار آنها خواهیم ماند، بخصوص اینکه من خودم نه تنها علاقه خاصی به میراث فرهنگی دارم، بلکه تحصیلات من در حوزه تاریخ و جغرافیاست. بدون تردید تمام تلاش ما این خواهد بود که نتیجه زحمات ما در خور شان و جایگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان باشد. 

موسوی زاده گفت: خوزستان بزودی شاهد تحولات اساسی در حوزه میراث فرهنگی خواهد بود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز