خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات ورزش های همگانی استان:

سیستان و بلوچستان، جوانترین و کم تحرک ترین استان کشور/ ضرورت ایجاد تحول در زیرساخت های ورزش همگانی

سیستان و بلوچستان، جوانترین و کم تحرک ترین استان کشور/ ضرورت ایجاد تحول در زیرساخت های ورزش همگانی
کد خبر : ۱۵۱۷۸۰۹

رئیس هیات ورزش های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: باید تحولی در حوزه زیرساخت ورزش همگانی ایجاد شود و تغییر نگرشی در شهرداری های استان صورت گیرد، از طریق اداره کل ورزش و جوانان نظرت کارشناس را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اعلام می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید راستی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سرانه ورزشی باید در تمامی روستاهای استان پیش بینی شود، اکثرا مشاهده می شود که در بوستان خای تفریحی از دستگاه های بدنسازی استقاده می شود که با این موضوع موافق نیستم چرا که استفاده از چنین دستگاه هایی نیاز به مهارت خاص دارد. در این زمینه نظر کارشناسی را از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان ، به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اعلام می کنیم که به جای هزینه برای خرید و نصب تجهیزات بدنسازی، تدبیر دیگری در حوزه ورزش انجام شود.

وی افزود: از 10 سالن ورزشی که به زاهدان اختصاص پیدا کرده، 8 سالن را اداره کل ورزش و جوانان استان آزاد کرده است.جای‌ گلایه دارد در کلانشهر زاهدان و با وجود این تعداد سالن ورزشی، نتوانستیم سالنی را آزاد کنیم و شهرداری و هلال احمر سالن هایشان را در اختیارمان گذاشتند.

وی افزود: نیاز است اطلاعات لازم درخصوص مزیت های ورزش کردن و آگاهی بخشی درخصوص سلامت افراد، در این استان اطلاع رسانی شود و در این راستا  محتواهای با کیفیتی آماده شده و منتشر خواهد شد.

راستی عنوان کرد: هیات همگانی، 40 کمیته متععد دارد که تنها 5 کمیته فعال هستند و بخشی از کمیته ها ظرفیت اجرایی دارند و در این حوزه هم تدابیر زیادی اندیشیده شده است.

وی افزود: برتری شهرستان زاهدان به لحاظ جمعیتی و ساختار موجود سازمانی باعث شده غالب تمرکز ورزش همگانی به این منطقه معطوف شود.

وی بیان کرد: طرح ورزش و مردم برای تامین فضای ورزشی حداقلی رایگان برای مردم طبق قانون اساسی انجام می شود.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان ادامه داد: براساس تصمیم دولت، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که زیرساخت‌های ورزشی خود را در اختیار طرح ورزش و مردم قرار دهند، اما فقط جمعیت هلال احمر و شهرداری مشارکت کردند، برای پر کردن این خلا، اداره کل ورزش و جوانان ۸ سالن ورزشی را در اختیار طرح مذکور قرار داده است.

وی تصریح کرد: صبح و عصر سالن های پیش بینی شده میزبان عموم مردم برای ورزش همگانی هستند؛ تعدادی مربی آموزش دیدند و از دو هفته دیگر در این سالن ها مستقر می شوند.

راستی یادآور شد: سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور است و در عین حال رکورد کم تحرک ترین استان کشور را با اختلاف در اختیار دارد. برای آگاه سازی مردم محتوای چند رسانه‌ای در حال تولید است.

وی تاکید کرد: طرح ورزش و مردم برای اشاعه ورزش همگانی و درمان کم تحرکی انجام می سود.

وی گفت: باید جامعه را به سمتی سوق دهیم که افراد بی تحرک به سمت ورزش همگانی گرایش پیدا کنند.

رئیس هیات ورزش های همگانی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: گذرگاه ورزش برای معرفی و اشاعه ورزش از مهرماه آغاز می شود، تلاش داریم که برای اصطکاک مردم و ورزش بستر را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز