خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان:

سرانه مصرف آب در روستاهای همدان بالاتر از میانگین کشوری است

سرانه مصرف آب در روستاهای همدان بالاتر از میانگین کشوری است
کد خبر : ۱۵۱۶۵۷۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: سرانه مصرف آب در مناطق روستایی استان بیش از میانگین کشوری است و در مقاطعی با توجه به شرایط روستا مصرف آب در برخی روستاها به پنج برابر می رسد.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره افزایش مصرف آب در مناطق روستایی اظهار کرد: مصرف آب در مناطق روستایی به اقتصاد روستا وابسته بوده و چون کشاورزی و دامداری پدیده‌ای رایج در این مناطق است بنابراین سرانه مصرف آب روستائیان بالاتر از میانگین مصرف آب در کشور است.

وی با بیان اینکه مصرف آب روستاها در فصول کشاورزی و زمان برداشت محصول بیشتر است، تصریح کرد: در این بازه زمانی، مصرف آب به صورت مقطعی بالا می‌رود و در مواردی مانند تعطیلات چند روزه یا فصل برداشت، مصرف آب نسبت به پیک همان فصل، پنج برابر بیشتر می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: تعدادی از روستاهای استان به مناطق ییلاقی تبدیل شده و ساکنان آن پس از مهاجرت به شهر، آخر هفته و تعطیلات را در این روستاها سپری می‌کنند در نتیجه استفاده از آب برای استخر و باغ در این مناطق باعث افزایش مصرف در روستاها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آب شرب روستایی بر اساس مصوبه های ابلاغ شده حدود ۷۵ تا ۹۰ لیتر در شبانه‌روز است.

بختیاری‌فر درباره صرفه‌جویی در مناطق روستایی، مطرح کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، استفاده از آب خاکستری برای آبیاری باغ و فضای سبز خانگی و استفاده از منابع محلی غیر قابل شرب برای آبیاری دام و طیور، منجر به توزیع عادلانه تر آب در مناطق روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان مناطق روستایی استان مصارف غیر ضروری خود را از روزهای تعطیل یا زمان هایی که روستا میزبان مهمانان است به سایر روزها منتقل کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: روستائیان استان در صورت مشاهده‌ تخلفاتی اعم از پر کردن تانکر آب با آب شرب روستا ، آبیاری باغ ها و مزرعه ها با آب شرب باید به شخص خاطی تذکر دهند و اگر این اتفاق تکرار شد، موضوع را از طریق دهیار و شورای روستا به شرکت آبفا اطلاع دهند.

بختیاری‌فر ضمن معرفی شماره ۱۲۲ برای ارتباط شبانه روزی با شرکت آبفا بیان کرد: تهیه آب شرب، هزینه زیادی دارد و استفاده از آن برای مصارف غیر شرب به خصوص در شرایطی که با کم آبی مواجه هستیم موجب صدمه و زیان است و در دین و شریعت ما نهی شده و اگر کسی شاهد آن باشد نیز باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز