خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

هیچگونه بحث سیاسی و جناحی با دولت جدید وجود ندارد

هیچگونه بحث سیاسی و جناحی با دولت جدید وجود ندارد
کد خبر : ۱۵۱۶۲۳۲

ملاک رأی اعتماد به وزراء، کارآمدی هر وزیر در پیشبرد برنامه هفتم توسعه است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با تأکید بر اینکه هیچگونه بحث سیاسی و جناحی با دولت جدید وجود ندارد، گفت: ملاک رأی اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، کارآمدی هر وزیر در پیشبرد و اجرای برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادرقلی ابراهیمی، در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، افزود: هر وزیر باید با استناد به قانون، اقدامات و راهبردهای مشخص، تکالیف خود را در رابطه با برنامه هفتم توسعه انجام دهد و بتواند این برنامه را اجرایی کند.

وی ادامه داد: معیار مجلس در انتخاب وزرا، صلاحیت‌های علمی و تخصصی است که در قانون مشخص شده است. وزراء باید بر اساس معیارهایی که وجود دارد، انتظارات مردم را برآورده کنند. مجمع نمایندگان استان مرکزی برای رأی اعتماد به وزرا، تقاضاهای این استان را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار داشت: با مجمع نمایندگان استان مرکزی قرار گذاشتیم که با وزرای پیشنهادی در رابطه با انتخاب استاندار و همچنین رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استانی بحث و بررسی کنیم و بر این اساس رأی اعتماد دهیم.

ابراهیمی تصریح کرد: مباحثی برای انتصاب مدیران استانی وجود دارد که باید با هماهنگی مجمع نمایندگان استان مرکزی در مورد آنها تصمیم‌گیری شود. معیارهایی در این راستا مشخص شده که باید بر اساس آن اقدامات لازم انجام شود. استاندار و رؤسای دستگاه‌های اجرایی باید به نحو شایسته برای استان انتخاب شوند.

وی بیان داشت: متأسفانه در سنوات گذشته در استان مرکزی تحت‌تأثیر تصمیم‌گیری‌های غلطی قرار گرفتیم که منجر به انتخاب استانداران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی شد و نتوانستند این استان را در جایگاه اصلی و واقعی خود قرار دهند. بر این اساس استان با مشکلات بسیاری مواجه شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تأکید کرد: تاکنون افراد بسیاری خود را برای استانداری مطرح کرده‌اند، اما تا جایی که من خبر دارم هیچ فردی، کاندیدای هیچ استانی برای تصدی پست استانداری نیست تا اینکه وزیر کشور مشخص شود.

ابراهیمی ابراز داشت: با مجمع نمایندگان استان مرکزی نزد رئیس‌جمهور خواهیم رفت و ملاک‌ها و مطالبات استان را برای ایشان طراحی خواهیم کرد. در این راستا معیارهایی را در نظر گرفتیم تا بر اساس این معیارها و در جهت حفظ منافع و الزام تأمین مهم‌ترین نیازهای استان و ...، مطالبات مردم برآورده شود.

وی اضافه کرد: مطالبه اصلی مجمع نمایندگان استان مرکزی، ارتقاء جایگاه این استان در سطح ملی است. چرا که جایگاه امروز استان با این سطح از تولیدات صنعتی و کشاورزی، آنچه باید باشد نیست. اولویت‌های ملی و استانی در 12 شهرستان ملاک پیگیری‌ها، اقدامات و فعالیت‌های مجمع نمایندگان استان است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی شازند، گفت: در راستای رفع آلایندگی نیروگاه شازند و با پیگیری معاونت علمی ریاست جمهوری فراخوانی برای تشکیل کنسرسیوم در راستای اورهال و بروزرسانی این نیروگاه بر اساس گازسوز بودن منتشر شد.

ابراهیمی افزود: در پی آن چند شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کردند و چند بازدید میدانی با شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت. این شرکت‌ها پیشنهاد پروژه‌های فناورانه در خصوص نصب مشعل‌ها، بویلرها و اگزاست‌های خروجی این واحد نیروگاهی را ارائه دادند.

وی ادامه داد: در این خصوص کنسرسیومی تشکیل شده و احتمالاً هفته آینده، قرارداد آن منعقد خواهد شد. اعتبارات این موضوع از محل قانون جهش تولید دانش‌بنیان و از طریق نیروگاه حرارتی شازند تأمین می‌شود. همچنین قصد داریم در خصوص فلرهای پتروشیمی و پالایشگاه نیز فراخوان فناورانه‌ای منتشر کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس به دیگر اقداماتی که در راستای کاهش آلودگی هوای اراک در حال انجام است اشاره کرده و اظهار داشت: در صدد هستیم به کمک شهرداری، کریدور سبز جنوب اراک را از نیروگاه حرارتی شازند تا کویر میقان ایجاد کنیم تا تولید اکسیژن و توسعه فضای سبز را در پی داشته باشد.

ابراهیمی به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استان در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک اشاره داشته و تصریح کرد: استان مرکزی با 250 روز آفتابی از تعداد 365 روز سال، دارای یک فرصت استثنایی و ظرفیت بسیار خوب برای استفاده از انرژی خورشیدی است.

وی بیان داشت: با همکاری شرکت توزیع نیروی برق، بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی، اعتباراتی برای ایجاد مزارع خورشیدی در استان مرکزی تخصیص داده شد. در این راستا 33 چاه کشاورزی مشاعی استان به عنوان پایلوت انتخاب شده تا برق خود را از طریق انرژی خورشیدی تأمین کنند و قرارداد این چاه‌ها نیز منعقد شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تأکید کرد: بر اساس قانون، صنایع بزرگ و واحدهای تولیدی و صنعتی مکلف هستند برای جبران ناترازی انرژی، تولید برق داشته باشند و برای این موضوع از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند.

ابراهیمی به شرکت‌هایی که مکلف هستند برای تأمین برق خود از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک استفاده کنند اشاره کرده و ابراز داشت: برای مثال شرکت آلومینیوم، برق زیادی مصرف می‌کند و برای تأمین برق خود قرار است 5 نیروگاه خورشیدی در اراضی اطراف شرکت ایرالکو تأسیس کند.

وی اضافه کرد: یک فرصت ارزشمند به نام شرکت مانا انرژی پاک در استان مرکزی وجود دارد که تجهیزات انرژی خورشیدی تولید و عرضه می‌کند. در صدد هستیم تا با این اقدامات، ۵ ساعت خاموشی در بخش کشاورزی و خاموشی‌های روزانه در بخش صنعتی را برطرف کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در بزرگراه شمال به جنوب کشور، تنها قسمت باقی‌مانده از این مسیر کمربند شمالی اراک از راهجرد به اراک، شازند و بروجرد است که سرمایه‌گذاری برای این پروژه انجام شده است. مقرر شده 70 درصد توسط بخش خصوصی و 30 درصد توسط بخش دولتی انجام شود.

ابراهیمی افزود: با پیگیری دولت و وزارت راه‌وشهرسازی، در آخرین مرحله، 3600 میلیارد ریال اعتبار برای کمربند شمالی اراک اختصاص یافت. با تأمین اعتبار لازم برای این پروژه 25 کیلومتر نخست آن، مهر ماه سال جاری زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، روزانه 13 تا 15 هزار وسیله سنگین و نیمه‌سنگین وارد اراک نمی‌شود و از آلاینده‌های متحرک به داخل شهر جلوگیری می‌شود. اجرای این طرح کار بزرگی است که فرصت‌های جدیدی نیز برای اشتغال و سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک فرسوده شده بود و با پیگیری‌هایی که با وزیر صمت انجام شد، ورود تاکسی و اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اراک با جدیت پیگیری شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در این راستا 10 دستگاه اتوبوس برقی وارد شهر اراک شده و تا اواسط شهریور ماه، 20 دستگاه اتوبوس برقی دیگر وارد این شهر می‌شود. افق اقدامات این حوزه ورود 100 دستگاه اتوبوس برقی به اراک است است.

وی بیان داشت: ورود بیش از 100 دستگاه تاکسی برقی نیز در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد که این موضوع نیز در ایجاد کسب‌وکارهای جدید نقش مؤثری دارد. با این اقدامات علاوه بر اینکه شکل و شمایل ناوگان شهری تغییر خواهد کرد، کسب‌وکار جدیدی بابت ایستگاه‌های شارژ خودرو ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تأکید کرد: پیش از ابلاغ بودجه به دولت، با هماهنگی کمیسیون بودجه، کمیسیون تلفیق و رئیس مجلس، تولید مواد پروتئینی از محل واردات نهاده‌های دامی اخذ شد.

ابراهیمی ابراز داشت: در این راستا برای نخستین بار یک درصد از عوارض واردات نهاده‌های دامی برای تأمین مواد پروتئینی و تولید 50 هزار تن گوشت قرمز و با اعتباری بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در جدول بند ج نیز یک فرصت 87 هزار میلیارد ریالی برای موارد مربوط به راه‌های روستایی و عشایری، آبخیزداری، مسکن محرومان، توسعه مدارس، آب روستایی و عشایری و فراهم شده که در ردیف بودجه سال 1403 لحاظ شده و رقم بزرگی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب کمیجان و خنداب، گفت: شبکه فاضلاب کمیجان و خنداب را از فهرست ردیف بودجه حذف کرده بودند، اما با پیگیری‌هایی که انجام داده شد هر 3 شهرستان حوزه انتخابیه به ردیف بودجه شبکه فاضلاب اضافه شدند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز