در نشست خبری مطرح شد؛
موکب مردمی امداد زائر در مرز خسروی راهاندازی شد
مسئول اجرایی موکب مردمی «امداد زائر» از راه اندازی موکب امداد زائر به جهت تسهیل تردد و راهنمایی زوار اربعین در مرز خسروی خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، امیر فرهنگیان در نشست خبری امروز با اشاره به حجم بالای تردد زوار، اربعین در مرز خسروی اظهار داشت: این موکب مردمی شامل چهار کمیته اصلی «سامانه»، «استقبال، بدرقه و میدانی»، «آشپزخانه» و «رسانه و فضای مجازی» از سال ۱۳۹۷، راه اندازی شده است.
وی افزود: کمیته سامانه با شماره تماس ۳۱۳۸-۰۸۳ راهنمای زوار است و هر زائری که به استان وارد میشود، برای او پیامکی از طرف سامانه «امداد زائر» ارسال شده که در آن ضمن خوشامدگویی، از زائرین خواسته می شود که در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی جهت اسکان و تغذیه و مسیر و ... با این شماره تماس بگیرند.
مسئول اجرایی موکب مردمی امداد زائر افزود: این سامانه ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است و اپراتورهای ما در زمان کوتاهی زوار را با توجه به سامانه اطلاعاتی که در اختیار دارند، راهنمایی میکنند.
وی افزود: علاوه بر راهنمایی، زوار هر مشکلی که دارند، حتی اگر خودروی آنها در مسیر دچار مشکل شده میتوانند با سامانه تماس گرفته و ما در صورت توان یا امدادرسانی کرده و یا راهنمایی میکنیم. بطور مثال سال گذشته مواردی داشتیم که فردی خودروی یدک کش داشته و در سایت ثبت نام کرده و ما هرجا که خودروی زائری دچار مشکل شد، از خدمات این خادم عزیز بهره گرفتیم.
به گفته مسئول اجرایی موکب مردمی امداد زائر سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تماس با این سامانه گرفته شده است.
فرهنگیان به وظایف کمیته استقبال، بدرقه و میدانی اشاره و تصریح کرد: اعضای این کمیته در ورودیهای استان در مسیر تردد زوار و در پایانه خسروی و حتی پایانه منذریه مستقر هستند و هرگونه راهنمایی در خصوص مسیر و مواکب و قیمت های مربوط به حمل و نقل و ... را به زوار ارائه میدهند.
وی افزود: کمیته آشپزخانه هم پخت غذا را برعهده داشته و به موکبهایی که اسکان داشته اما توان پخت غذا ندارند، پرس های غذا را تحویل میدهند. این موکب سال گذشته در شبانه روز تا ۲۰۰۰ پرس غذا را هم پخت و توزیع کرد.
فرهنگیان به وظایف کمیته رسانه و فضای مجازی هم اشاره و تصریح کرد: این کمیته مسئول انجام تبلیغات محیطی بوده و بنرهایی را در مسیر تردد زوار نصب کرده و سایر امورات مربوط به تبلیغات محیطی را انجام میدهد.
مسئول اجرایی موکب مردمی «امداد زائر» در ادامه با بیان اینکه همه افراد میتوانند خادم امام حسین(ع) شوند، گفت: هر فردی با هر مهارتی و با هر شرایطی در صورت تمایل می تواند با سامانه ۳۱۳۸-۰۸۳ تماس گرفته و یا به سایت www.emdad.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.
وی افزود: افراد میتواند تاریخ خاصی را مشخص کرده و برای خدمات رسانی به زوار اعلام آمادگی کنند تا در همان تاریخ از توان فرد جهت خدمات رسانی به زوار بهره گرفته شود.
فرهنگیان گفت: اگر افراد مهارت خاصی هم دارند، بطور مثال راننده هستند یا مکانیکی، کفاشی، آشپزی و .... بلدند، میتوانند اعلام کنند تا از همان مهارت آنها برای خدمات رسانی به زوار استفاده شود.
وی در ادامه از راه اندازی پویش های مختلف جهت خدمات رسانی به زوار خبر داد و افزود: از جمله این پویش.ها، پویش بیت الحسین(ع) است. در این پویش افرادی که خانه ای برای اسکان زوار دارند به هر تعداد شب که بتوانند، در تماس با سامانه «امداد زائر» اعلام آمادگی کرده و زوار جهت اسکان به سمت منزل آنها هدایت میشوند.
فرهنگیان گفت: پویش دیگر، پویش «زیارت نیابتی» است. در این پویش افرادی که به هر دلیل نمی توانند به زیارت مشرف شوند در سامانه «امداد زائر» ثبت نام میکنند و اسامی آنها روی کاغذ نوشته میشود و لب مرز به هر زائری که تمایل داشته باشد یکی از این کاغذها داده شده و آن زائر به نیابت آن فرد زیارت انجام میدهد.
وی افزود: در پویش دیگر که «یک آشپزخانه، یک موکب» نام دارد، افراد میتوانند هر تعداد پرس غذا که توان دارند پخت کرده و اطلاع دهند تا خدام موکب با مراجعه به درب منازل از آنها تحویل گرفته و میان زوار توزیع کنند.
مسئول اجرایی موکب مردمی امداد زائر خاطرنشان کرد: پویش دیگر، پویش «یک لقمه عشق» است. در این پویش هر فردی که نذرخانگی بصورت لقمه داشته باشد، با سامانه تماس گرفته و خدام موکب، نذری او را تحویل گرفته و میان زوار توزیع میکنند.