خبرگزاری کار ایران

در همایش تجاری قاره آفریقا و اتاق بازرگانی زنجان محقق شد:

آغاز به کار دفتر اتاق مشترک ایران و افریقا در زنجان

آغاز به کار دفتر  اتاق مشترک ایران و افریقا در زنجان
کد خبر : ۱۵۱۶۰۹۲

انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک اتاق ایران و آفریقا در زنجان

رییس اتاق بازرگانی زنجان، از انعقاد تفاهمنامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و افریقا و شروع بکار دفتر این اتاق مشترک در اتاق بازرگانی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، همایش ظرفیت‌های تجاری قاره آفریقا با حضور مسعود برهمن رییس اتاق مشترک ایران و افریقا و جمعی از فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و تجار استان صبح امروز ۲۱ مرداد در محل اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

صمد یوسفی‌اصل، در این همایش به مزیت‌های ارتباط تجاری با کشورهای در حال توسعه وظرفیت قاره آفریقا اشاره کرد و افزود: اقتصاد در تمام دنیا نیاز به توسعه صادرات و گسترش بازار دارد و برای تحقق این مهم، دولت‌ها با سیاست‌های اقتصادی کاربردی و پربازده از بخش خصوصی خود حمایت و مسیر ورود تولیدات را به بازارهای جهانی هموار می‌کنند.

رییس اتاق بازرگانی زنجان، ادامه داد: قاره افریقا بازاری بی‌نظیر و ظرفیتی قابل توجه برای صادرات کالاها و خدمات فنی مهندسی است، اما متاسفانه تجار ایرانی، کم‌ترین بهره‌ را از این ظرفیت ناشناخته می‌برند در حالی که تولیدات و کالاهای ایرانی به میزان قابل توجهی می‌تواند نیازهای بازار قاره افریقا را مرتفع کنند.

 یوسفی‌اصل، ارتباط اتاق بازرگانی زنجان با اتاق‌های مشترک را رویکردی موثر و مفید در تنظیم برنامه‌های تجاری و تدوین نقشه راه تجارت موثر در بی‌تحرکی صادراتی عنوان کرد و افزود: نهادهای اقتصادی بویژه کانون‌های بخش خصوصی، نیاز است با همکاری چندجانبه، فرآیند کسب و انتقال اطلاعات مفید و جدید، زمینه حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و برقراری ارتباطی پیوسته با رایزنان اقتصادی در کشورهای مختلف را همواره در دستور کار خود داشته باشند. 

وی، به معرفی نیازها، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بازارهای دنیا بویژه کشورهای همسایه به تجار استان را امری مهم برشمرد و گفت: اتاق بازرگانی زنجان با دعوت از متخصصین و افراد باتجربه سعی می‌کند تجار استان زنجان را با شرایط واقعی بازارهای خارجی و نحوه دادو‌ستد با آنها آشنا کند. 

مسعود برهمن، نیز در این همایش عنوان کرد؛  مراوده تجاری کشور ایران با قاره آفریقا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.

رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا، ادامه داد: ۱۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی در قاره افریقا صورت می‌گیرد که نیمی از آن صادرات و نیمی نیز واردات کالا انجام می‌شود.

وی ، گفت: علاوه بر ذخایر معادن، ظرفیت‌های بالای منابع طبیعی، زیست محیطی، کشاورزی و ... این قاره بسیار قابل توجه است اما متاسفانه میزان دادوستد ایران با این قاره فقط یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که یک میلیارد از این میزان صادرات و مابقی واردات است.

در پایان این همایش که شرکت‌کنندگان، پرسش‌های خود را مطرح کردند، ضمن انعقاد تفاهمنامه‌ی همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و افریقا، دفتر این اتاق مشترک نیز در اتاق بازرگانی زنجان افتتاح و شروع بکار کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز