خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل توزیع برق گیلان خبر داد؛

صف انتظار خریدکنتور برای مشترکین به صفر رسید/ نصب کنتور تک فاز فهام با استفاده از کابل آلومینیومی

صف انتظار خریدکنتور برای مشترکین به صفر رسید/ نصب کنتور تک فاز فهام با استفاده از کابل آلومینیومی
کد خبر : ۱۵۱۵۹۶۳

مدیر عامل توزیع برق گیلان گفت: شارژ انواع کنتور و باز بودن سامانه خرید بطور پیوسته مورد تاکید و پیگیری ویژه قرار گرفته، به صورتی که صف انتظار خریدکنتور برای مشترکین به صفر رسیده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود صادقی خمامی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان طی گزارشی به تشریح اقدامات صورت گرفته برای کاهش مدت زمان واگذاری انشعاب برق در تعرفه‌های مختلف پرداخت.

وی تاکید کرد: با توجه رونق ساخت و ساز در استان و با توجه به نیاز موجود برای خرید انشعاب جدید برق، از ابتدای سال با تامین تجهیزات لازم و با تلاش همکاران حوزه معاونت فروش و خدمات مشترکین؛ شاهد کاهش مدت زمان واگذاری انشعاب در کل استان نسبت به گذشته هستیم.

مدیر عامل توزیع برق گیلان گفت: بخش عمده فرایند نصب کنتور بر عهده شرکت‌های کنتور ساز و تامین کننده‌های آن است و مشترکان طی سالیان اخیر مبلغ لوازم اندازه گیری (کنتور) را در وجه این واحدهای تولیدی واریز و پس از تامین آن‌ها در صف نصب از سوی شرکت‌های توزیع برق قرار می‌گیرند.

صادقی گفت: با توجه به فراهم شدن امکان واگذاری انشعاب در سال ۱۴۰۲ به اقامتگاه‌های فاقد پروانه از جمله واحد‌های نسقی در گیلان، تلاش کردیم که از انباشت درخواست‌ها تا حد زیادی جلوگیری کنیم و نصب انشعابات بدون وقفه انجام پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: اضافه کردن اکیپ‌های نصب لوازم اندازه گیری جهت امورهایی که دارای انباشتگی نصب کنتور هستند در راس اقدامات قرار گرفت.

مدیر عامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: حل معضل ثبت کنتورهای منصوبه در سیتم جامع خدمات مشترکین، ایجاد انبارک‌ها جهت امورهای بهره برداری بصورتی که به مجرد فروش کنتور در امور مربوطه موجود و آماده نصب باشد، از جمله دیگر اقدامات برای کاهش مدت زمان واگذاری انشعاب برق بوده است.

صادقی گفت: شارژ انواع کنتور و باز بودن سامانه خرید بطور پیوسته مورد تاکید و پیگیری ویژه قرار گرفته، به صورتی که صف انتظار خریدکنتور برای مشترکین به صفر رسیده است.

وی در پایان گفت: نصب کابل‌های آلمینیومی با هزینه‌های بسیار پایین بعنوان جایگزین کابل سرویس‌های مسی و به حداقل رساندن هزینه‌های خرید انشعاب بعنوان طرح جدید توزیع برق گیلان با جدیت در دست اقدام می‌باشد.

 صادقی خمامی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از اجرای پایلوت نصب کنتور تک فاز فهام با کابل آلومینیومی در استان خبر داد.

صادقی اظهار داشت: این طرح مهم و بزرگ به منظور کاهش هزینه ها و مدت زمان واگذاری انشعاب در استان آغاز شده است. در این طرح نصب کابل سرویس به شکل ادوار گذشته حذف خواهد شد که خود در کاهش هزینه ها نقش پررنگی به همراه دارد.

وی تاکید کرد: تغییر ترمینال ورودی و خروجی کنتورهای تک فاز فهام یک به آلیاژ GEOMET از جمله اقدامات صورت پذیرفته برای اجرای طرح مذکور است.

مدیر عامل توزیع برق گیلان گفت: کابل سرویس ها تجهیزاتی هستند که کنتور های برق مشترکان را به شبکه های توزیع برق متصل می کنند که با توجه به جنس و کیفیت آنها (مس) هزینه ها و مشکلاتی را در تامین و نگهداری بهمراه دارند .

صادقی خاطرنشان نشان کرد: در حال حاضر و با اجرای این طرح از کابل آلومینیومی ۱۰*۲۰ برای نصب کنتور های فهام بعنوان جایگزین کابل سرویس های ادوارد گذشته استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر و با برنامه ریزی صورت پذیرفته ۱۰۰ کیلومتر از کابل های آلومینیومی مذکور تامین و تهیه شده تا در کل استان مورد استفاده قرار گیرد.

صادقی در پایان با اشاره به اینکه گیلان اولین استان اجرا کننده این طرح در کشور است افزود: با انجام این کار هزینه های خرید انشعاب برای مشترکان تا یک سوم نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز