خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۹۵۰ میلیارد ریالی مطالبات گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری‌

پرداخت ۹۵۰ میلیارد ریالی مطالبات گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری‌
کد خبر : ۱۵۱۵۴۲۴

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۵۰ میلیارد ریال از مطالبه‌های گندم‌کاران این استان به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، یزدان یگانگی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی آرد، نان و گندم چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: براساس آمارهای ثبت‌شده در سامانه سیفا تاکنون ۴۸ هزار تن محصول گندم مازاد برنیاز کشاورزان خریداری شده است.

وی اظهار داشت: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۴۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

یگانگی بیان داشت: براساس سندهایی که تا ۲۶ تیرماه به بانک ارجاع شده است تاکنون ۹۵۰ میلیارد ریال از مطالبه‌های گندم‌کاران این استان به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: کل مطالبه گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری تاکنون هفت هزار و ۷۰ میلیارد ریال است که با توجه به پرداخت‌ها ۶ هزار میلیارد ریال از این مطالبه‌ها باقی‌مانده است.

در خرید گندم هیچ محدودیتی وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: خرید گندم در شهرستان‌های مختلف با شاخص یکسان خریداری می‌شود.

حسین برزگر افزود: بیشترین خرید گندم مربوط به شهرستان اردل است که ۳۲۵درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: در استان محدودیتی برای خرید گندم به جز محدودیت‌های قانونی مانند بیماری سیاهک و برخی افت‌ها که در همه استان یکسان است؛ وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:  کیفیت گندم روستای امام بالا است جز براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تاکنون ۱۰ هزار تن (معادل ۵۰درصد) حجم گندمی است که در این روستا برزمین مانده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۲ بنگاه در روستای امام قیس کار خرید گندم (نقد ۱۴۵ هزار ریال و ۲ ماهه به صورت قسط بندی شده ۱۷۰ هزار ریال) انجام می‌دهند.

برزگر گفت: استان چهارمحال و بختیاری در خرید گندم رشد ۱۷ درصدی در کشور و رشد ۴۴ درصدی در استان را دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز