خبرگزاری کار ایران

ایلنا از شورای شهر قزوین خبر می دهد؛

یک تغییر در ترکیب سال چهارم هیأت رئیسه شورای شهر/فرمانی با ۵ رأی ابقا شد

یک تغییر در ترکیب سال چهارم هیأت رئیسه شورای شهر/فرمانی با ۵ رأی ابقا شد
کد خبر : ۱۵۱۴۸۷۳

هیأت رئیسه شورای شهر قزوین با یک تغییر در ترکیب قبلی ابقا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هیأت رئیسه شورای شهر قزوین با یک تغییر در ترکیب قبلی انتخاب شد‌.

در رأی‌گیری شورای شهر انتخاب رئیس شورا به دور دوم کشید و فرمانی با ۵ رأی رئیس شورا ماند، حق‌شناس کاندید نشد تا جای خود را به ولی چگینی بدهد و اللهیاری که تنها کاندیدای دبیر اول هیأت رئیسه بود با ۷ رأی بر جای خود باقی ماند.

همچنین در این انتخابات مهری سادات تقوی با ۹ رأی به‌عنوان تنها کاندید دبیری دوم‌ شورا بر این جایگاه نشست‌.

گفتنی است در این انتخابات فرمانی، فصیحی رامندی و قاسم اللهیاری‌ نامزدهای ریاست شورا بودند که در دور اول به ترتیب ۴، ۴ و ۱ رأی آوردند و فرمانی در دور دوم ۵ رأی را از آن خود کرد و متعهد شد بااخلاص، پشتکار و اولویت دادن منافع مردم به منافع فردی یا حزبی انجام وظیفه کند تا لبخند رضایت بر لب مردم بالاخص مردم نواحی کم‌برخوردار که همواره پای کار نظام بودند بنشیند‌.

همچنین مهدی‌خانی و ولی چگینی برای تصدی جایگاه نایب رئیس شورا رقابت کردند و ولی چگینی پیروز این رقابت شد.

فرمانی با اعلام اینکه من از ریاست شورا استعفا می‌دهم تا حق‌شماس بر این کرسی بنشیند نسبت به عدم کاندیداتوری حق‌شناس واکنش نشان داد.

او که به نظر می‌آمد از عدم شرکت حق‌شناس در انتخابات شوکه شده پس از آنکه اصرار خود برای جلب رضایت حق‌شناس در اعلام نامزدی را ناموفق دید گفت: من بعدا استعفای خود را اعلام می‌کنم.

فصیحی رامندی هم بیان کرد: فرمانی ابتدا باید استعفای خود از ریاست را به شورا اعلام کند و در صورت موافقت شورا فرد دیگری می‌تواند کاندید این جایگاه شود. بنابراین به نظر می‌آید استعفای فرمانی عملی نشود‌.

فاطمه اشدری هم در مقدمات کاندیداتوری مهری تقوی برای دبیری دوم با اشاره تلویحی به دو رأی سفید ماخوذه در انتخاب اللهیاری، خطاب به برخی از اعضای شورا گفت: شاید شما نخواهید به اللهیاری رأی بدهید اما ما به خانم تقوی رأی می‌دهیم.

به گفته برخی علت عدم کاندیداتوری حق‌شناس، عدم توفیق مجموعه شورا در سه سال گذشته، ناتوانی در اجرای طرح‌ها، انتخاب ناموفق شهردار، شکست در همسوسازی‌ یا برکناری شهردار و ناامیدی مردم از شورای شهر است‌.

البته کنار کشیدن از پست در سال آخر فعالیت شورا معانی دیگری هم می‌تواند داشته باشد. نکته کلیدی‌ که فرمانی در پیش‌بینی آن غفلت کرد و ولی چگینی موفق به درک آن نشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز