خبرگزاری کار ایران

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خبرداد :

هوای زنجان خنک تر می شود

هوای زنجان خنک تر می شود
کد خبر : ۱۵۱۴۸۵۱

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: از امروز پنجشنبه و فردا جمعه دما ی هوا در استان به طور نسبی کاهش و خنک تر می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان حسین سلطانی، امروز با بیان اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف و همراه با وزش باد است، گفت: روزهای آینده نیز شرایط جوی مشابهی در استان حاکم می شود و پدیده غالب وزش باد است که اغلب بعدازظهرها و با سرعت نسبتا شدید خواهد بود.

کار شناس مسئول هوا شناسی در استان، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دما از ایستگاه حلب با ۴۴ درجه گزارش شد و با پیش بینی کاهش نسبی دما طی ۲ روز آینده، روزهای شنبه و یکشنبه دوباره هوا گرمتر می‌شود و از نیمه دوم هفته آینده دما کاهش و هوای خنکی در استان مستقر می‌شود.

وی، با تاکید بر هم استانی ها، گفت: با توجه به گرمای هوا، در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند و در ساعات گرم تا حد ممکن فعالیت جسمی به خصوص در فضای باز نداشته باشند و از بر افروختن آتش و رها سازی زباله های براق و شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان را ۲۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس هوا شناسی در استان، با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۸ و ۳۹ درجه، ابهر ۲۰ و ۳۹ درجه، خرمدره ۲۱ و ۳۹ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۶ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۸ درجه، سلطانیه ۱۸ و ۳۸ درجه و ماهنشان ۲۴ و ۳۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز