خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز استان فارس تاکید کرد؛

فساد ستیزی از جمله وظایف ذاتی دستگاه قضایی است

فساد ستیزی از جمله وظایف ذاتی دستگاه قضایی است
کد خبر : ۱۵۱۴۵۵۵

برخورد و‌ مجازات مفسدان در هر رده و جایگاهی بدون اغماض در دستور کار است

مراسم تکریم و‌ معارفه رییس دادگستری شهرستان قیر و کارزین با حضور دادستان مرکز استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در دادگستری زمینه ساز رشد و  پیشرفت ‌ و همچنین به منزله تزریق خون جدید در رگ های دستگاه قضایی است گفت: به کارگیری نیروهای جوان زمینه استفاده از خلاقیت مدیران جدید و با انگیزه را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه نتیجه عملکرد دستگاه قضایی اجرای عدالت و کسب رضایت مندی مردم است بر تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت به مراجعان با محوریت حفظ کرامت و ارزش های انسانی تأکید کرد و افزود: کار در دستگاه قضا و گام برداشتن در مسیر حق و عدالت و خدمت صادقانه به مردم یکی از توفیقات الهی محسوب می‌شود و روسا و دادستان های حوزه های قضایی باید این موضوع را در اولویت کاری و برنامه های اجرایی خود قرار دهند.

این مقام قضایی استان در توصیه به رئیس جدید این حوزه قضایی گفت: یاد خدا و تقویت ایمان و اعتقاد باید سرلوحه همه مسئولین باشد و این امر برای قضات که در جایگاه حساس اجرای عدالت و احقاق حق قرار دارند امری ضروری تر و حیاتی است . 

بحرینی با بیان این که خدمتگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه تکریم مردم و رواج عدل و انصاف پایه گذاری شده است تصریح کرد: اجرای عدالت زمانی جذاب تر و شیرین تر خواهد بود که  با احسان و نیکویی و خوش رفتاری  همراه باشد. 

این مقام قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولین شهرستان قیر و‌کارزین بر تعامل دوسویه مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان تأکید کرد و افزود: مقام قضایی در اتخاذ تصمیمات قضایی خود مستقل است اما نباید تعامل و همکاری با سایر مجموعه ها در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم را به بهانه استقلال قضایی متوقف کند.

فساد ستیزی از جمله وظایف ذاتی دستگاه قضایی است

وی همچنین بر‌مطالبه گری حقوق‌ عامه توسط رئیس دادگستری و دادستان شهرستان تاکید کرد و با بیان اینکه قوه قضاییه تمرکز ویژه ای را در راستای پیگیری حقوق عامه توسط مقامات مسئول قضایی دارد گفت: در این مسیر علاوه بر پیگیری قصور و اهمال مسئولان اجرایی در ارائه خدمت به مردم با مفاسد با جدیت برخورد می شود.

بحرینی تصریح کرد: فساد ستیزی از جمله وظایف ذاتی دستگاه قضایی و عملکرد استان در این خصوص درخشان است و پیگیری و برخورد و‌ مجازات مفسدان در هر رده و جایگاهی را بدون اغماض در دستور کار قرار داده است.

گفتتی است در پایان این مراسم از تلاش های ۴ ساله قاضی حشمت رستمی تقدیر و با ابلاغ ریاست قوه قضاییه قاضی سید هادی صادقی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان قیر و کارزین معرفی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز