خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه:

یش از ۸۰ درصد زوار اربعین از استان کرمانشاه می‌گذرند

یش از ۸۰ درصد زوار اربعین از استان کرمانشاه می‌گذرند
کد خبر : ۱۵۱۴۳۲۱

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: علاوه بر زواری که از مرز خسروی تردد می کنند، عمده زواری هم که راهی مرز مهران می‌شوند از جاده‌های استان عبور می‌کنند و در مجموع مسیر تردد بیش از ۸۰ درصد زوار اربعین از استان کرمانشاه می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در استان کرمانشاه، جعفر امامیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرز خسروی آماده میزبانی از دو میلیون زائر اربعین است، اظهار داشت: با توجه به روند صعودی تردد زوار از مرز خسروی، امسال آمادگی لازم برای میزبانی از بیش از دو میلیون زائر اربعین فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط جبهه های کاری در مسیرهای تردد زوار، در مرز خسروی، در مرز منذریه عراق و حتی آن سوی مرز در مسیر تردد زوار از مرز خسروی به سمت شهرهای عتبات عالیات تعریف شده است.

امامیان با اشاره به تاخیر در اجرای برخی طرح‌های اربعین گفت: در چند ماه گذشته برگزاری بیش از چهار انتخابات را در استان داشتیم و همین امر موجب شد در اجرای برخی برنامه ها و طرح ها تاخیر ایجاد شود، اما با کار جهادی ظرف دو ماه گذشته توانستیم بخشی عمده ای از این عقب افتادگی‌ها را جبران کرده و به یاری خداوند در حال حاضر مرز خسروی در شرایط خوبی برای میزبانی از زوار قرار دارد.

وی در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت آمادگی مرز خسروی گفت: یکی از مهمترین چالش هایی که اربعین امسال با آن مواجه هستیم گرمای بی‌سابقه هوا است و در همین راستا امسال قرارگاه ویژه آب تشکیل داده‌ایم و این قرارگاه تامین آب و یخ برای زوار را برعهده دارد.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰ میلیون بطری آب آشامیدنی درخواست شده که مراحل ذخیره‌سازی آن در حال انجام است، گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در زمینه محافظت زوار در برابر گرما ایجاد سایه بان است که در همین راستا از ورودی خسروی تا ورودی پایانه را هم در حال احداث سایه بان هستیم که با اتمام این مسیر ۱.۷ کیومتری، مساحت سایه بان احداثی در مجموع به ۲۰ هزار مربع می‌رسد.

امامیان حمل و نقل را یکی از مهمترین مسائل در رویداد اربعین عنوان و تصریح کرد: در همین راستا ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی و منذریه برای جابجایی زوار فعال می شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: علاوه بر این تعداد اتوبوس، حدود ۴۰ دستگاه خودروی ون هم برای جابجایی زوار در مرز فعال خواهد بود.

وی با توصیه به زوار مبنی بر استفاده از خودروی شخصی برای رسیدن به مرز گفت: توصیه این است زوار حتی المقدور از خودروی شخصی برای تردد به سمت مرز استفاده کنند و خوشبختانه میزان قابل توجهی پارکینگ در مرز برای پارک خودروها در نظر گرفته شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

امامیان از آماده سازی ۲۷۰ هکتار پارکینگ در مرز خسروی و حاشیه جاده برکت خبر داد وافزود: این میزان ظرفیت پارک بیش از ۸۵ هزار خودرو را دارد.

وی افزود: در صورت نیاز این آمادگی را داریم که از ظرفیت پارکینگ های مرز پرویزخان هم استفاده کنیم که در اینصورت ظرفیت پارک ۶۵ هزار خودروی دیگر فراهم می‌شود.

امامیان به اقدامات صورت گرفته در بحث اسکان زوار هم اشاره و تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا تردد زوار عمدتا شبانه بوده و نیاز به اسکان امسال کمتر می شود، با این وجود ظرفیت اسکان شبانه ۱۰ هزار نفر در مرز فراهم شده است.

وی افرود: علاوه بر این، این آمادگی وجود دارد که در موارد غیرمترقبه بتوانیم تا ۳۰ هزار نفر را در مرز خسروی و قصرشیرین اسکان دهیم.

امامیان در خصوص تعداد مواکب فعال در اربعین امسال گفت: امسال برخی ملاحظات برای ثبت موکب ها در نظر گرفته شده که همین امر روند ثبت موکب ها را با کندی مواجه کرده است و فعلا نمی‌توانیم آمار دقیقی در این زمینه ارائه دهیم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: سال گذشته بیش از ۳۰۰ موکب در مسیر تردد زوار در استان فعال بود که در تلاش هستیم برای رفع مشکل ثبت موکب ها بتوانیم گواهی موقت برای آنها صادر کرده تا مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات برای بازگشت زوار به مرز خسروی گفت: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و تا حدی این مشکلات برطرف شده و حتی با طرف عراقی صحبت کرده تا بتوانیم در اربعین امسال ایستگاه منذریه را در شهر کربلا راه‌اندازی کنیم تا زوار با مراجعه به این ایستگاه به راحتی به سمت مرز خسروی حرکت کنند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در پایان تعداد گیت های فعال در مرز خسروی را در اربعین امسال ۷۰ گیت اعلام و تصریح کرد: با توجه به راه اندازی سامانه امام سجاد(ع) زمان تردد هر زائر از هر دو گیت ایران و عراق به کمتر از سه دقیقه می‌رسد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز