خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در زنجان:

هدف گذاری 7 درصدی برای سهم دانش بنیان ها در تولید ناخالص کشور

هدف گذاری 7 درصدی برای سهم  دانش بنیان ها در تولید ناخالص کشور
کد خبر : ۱۵۱۴۰۸۱

فناوری یک رکن اقتدار در کشور هاست

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فناوری یک رکن اقتدار در کشورهاست، گفت: سهم واحدها و شرکت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی کشور ۲.۷ درصد بوده که در برنامه هفتم افزایش این رقم به هفت درصد هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدصادق خیاطیان، امروز سه شنبه (16مرداد1403) در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، گفت: در یک دهه اخیر اقتصاد دانش بنیان به ادبیات غالب در کشور تبدیل شده است و جزو اولویت های کشور محسوب می شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ادامه داد: امروز اقتصاد دانش بنیان یک ضرورت محسوب می شود، چرا که فناوری یک رکن اقتدار در کشور هاست.

خیاطیان، گفت: اگر دنبال اقتصاد مبتنی بر ارزش افزوده، توسعه اشتغالزایی، حفظ نخبگان و مهاجرت معکوس آنان هستیم، فعالیت‌های دانش بنیان بهترین بستر برای این امور است.

وی، با بیان اینکه تولید سنتی و صنعتی در کشور ما از سیستم تامین منابع مالی بهره مند است، افزود: ضروری است صندوق نوآوری و شکوفایی برای پر کردن خلاء های موجود در بخش اقتصاد سنتی نقش آفرینی کند.

این مسئول در کشور، گفت: تا کنون ۶۲ درصد شرکت های دانش بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور بهره مند شدند.

به گزارش ایلنا؛ بازدید از واحد تولیدی دانش بنیان، حضور در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان و بازدید از نمایشگاه دانش بنیان در استان زنجان از برنامه های سفر یک روزه رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به زنجان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز