خبرگزاری کار ایران

چهارمحال و بختیاری رتبه پنجم کشور در توسعه شبکه فیبر نوری را دارد

چهارمحال و بختیاری رتبه پنجم کشور در توسعه شبکه فیبر نوری را دارد
کد خبر : ۱۵۱۲۶۷۸

مدیر عامل مخابرات ایران گفت: چهارمحال و بختیاری در حوزه توسعه شبکه هماهنگ با پروژه پیش می‌رود تو آندسته است رتبه پنجم کشوری را کسب کند.

به گزارش ایلنا، مجید سلطانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شرکت مخابرات خادم مردم است و امیدواریم بتوانیم آن طور که انتظار مردم است کار را پیش ببریم.

وی افزود: حوزه فناوری اطلاعات در جهان امروز مهم و تخصصی‌ترین حوزه است چرا که می‌تواند در حوزه‌های دیگر نیز تأثیر گذار باشد.

سلطانی گفت: شرکت مخابرات ایران به دلیل سیاست‌های گذشته دچار مسائل و مشکلاتی شده اما این شرکت با کار خدمات بزرگی که انجام داده توانسته مشکلات ومسائل را تا حدودی حل کند و امید است با حل کامل ان به دوران طلایی خود بازگردد.

وی تشریح کرد: شرکت مخابرات یک شرکت بورسی است که سهام داران مختلفی داشته و ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت فعالیت دارند و به همین اندازه بازنشسته نیز دارد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: طی ارزیابی که سال گذشته انجام شد بیش از ۲۰ شاخصه مورد توجه قرار گرفت که این استان رتبه ۵ را کسب کرد و توانست با استان‌های بزرگ رقابت کند.

سلطانی یادآور شد: مخابرات استان در حوزه توسعه بسیار فعال است و در تمام مناطق روستایی و شهری کار انجام داده‌اند، ما طرح‌های رو به جلو زیاد داریم و امیدواریم همکاری وجود داشته باشد که کار توسعه به خوبی پیش رود.

اجرای بیش از چهار هزار کیلومتر فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری 

مدیر عامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست گفت: ورود فیبر نوری در کشور به دهه ۷۰ بازمی‌گردد، پیش از این سیستم مخابرات به صورت رادیویی بود و از طریق دکل‌ها، ارتباط مخابراتی برقرار می‌شد.

هومن محمودی افزود: در همه شهرهای استان از فیبر نوری استفاده شده و به زودی کل استان به شبکه فیبر متصل می شود.

وی اظهارداشت: هم‌اینک یک هزار و ۷۱۵ کیلومتر فیبر نوری شهری، یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر فیبر نوری بین شهری و یک هزار و ۳۷۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان وجود دارد، طول فیبر نوری در کل استان نیز ۴ هزار و ۳۱۵ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای اولین بار دکل ۱۱۷ متری گردنه چری به فیبر نوری متصل شد، در این محل از دو راه ارتباطی فیبر نوری و رادیویی استفاده می‌شود، ارتباط رادیویی در گردنه چری به‌ویژه در مواقع بارندگی قطع و باعث ایجاد مشکلاتی برای ارتباط شهروندان می‌شود.

محمودی عنوان کرد: برنامه امسال توسعه فیبر نوری در گردنه مغول کشته، سرآقاسید به خویه تا گردنه چری به جهت پوشش موبایل در این مناطق سخت‌گذر است.

وی گفت: مهم‌ترین مأموریت مخابرات در حال حاضر اجرای طرح نجماو توسعه شبکه فیبر نوری در استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز