خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

جهاد دانشگاهی در راستای ایجاد اشتغال خانگی به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست آموزش می‌دهد

جهاد دانشگاهی در راستای ایجاد اشتغال خانگی به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست آموزش می‌دهد
کد خبر : ۱۵۱۱۸۶۶

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز از کلاس‌های آموزش اشتغال خانگی تا دریافت تسهیلات برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خبر داد و گفت که در راستای تولید و رسیدن به بازار فروش به متقاضیان اشتغال خانگی کمک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، غلامرضا اسکندریان در نشست خبری که به مناسبت ١۶ مرداد و سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد به هدف «فرهنگ سازی» این مجموعه دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است در حوزه‌های مختلف و مورد نیاز، فرهنگ سازی را در جامعه گسترش داده و در راستای پایدار و استواری آن تلاش کنیم لذا طی چهار سال اخیر کارهای بزرگی در جهاد دانشگاهی استان البرز انجام شده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی البرز در حوزه پژوهش اقدامات خوبی انجام داده که از آن جمله سه گروه آسیب شناسی اجتماعی با تمرکز کودکان مورد مطالعه قرار داد و با نهادهایی مانند بهزیستی، شهرداری و استانداری در حوزه آسیب اجتماعی کودکان کار کرد.

اسکندریان با اشاره به مطالعات انجام شده در راستای راهکار مواجهه با فرونشست، اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی و توسعه اجتماع محور در استان البرز با رویکرد سلامت شهری دنبال شد و دفاتر توسعه محلی در این گروه تشکیل شد.

وی افزود: در ارتباط با توسعه شهری طرح‌های خوبی در راستای توسعه استان انجام‌ شد. همچنین طرح‌های اجتماع‌محور و سلامت اجتماع کار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز، گفت: گروه علوم شناختی، بحث بازتواتی شناختی را در حوزه آزمون نارساخوانی به صورت وب اپلیکیشن درآورده که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح دیگر، بحث الگوهای تصمیم گیری است که در ارتباط با اختلال بیخوابی مطالعاتی انجام شده است. این پژوهش با توجه به موضوع، قابل توجه است. در حال حاضر این گزارش تمام شده و مقرر است نشستی نیز در این ارتباط برگزار ‌شود

اسکندریان با عنوان اینکه مجموع گروه‌های پژوهشی به بافت ناکارآمد تمرکز می‌کنند، تصریح کرد: در سال گذشته، یک میلیون‌ و 300 هزار نفر ساعت آموزش داده شد که بخشی که در حوزه آموزش عمومی بود، حدود ٣٧٠ نفرساعت دوره آموزشی برگزار شد.

وی با عنوان اینکه براساس مدارک جهاد دانشگاهی، جامعه هدف می‌توانند با دریافت تسهیلات بانکی به شبکه بازار وصل شوند، اظهار کرد: یکی از کارهای عمده در حوزه مشاغل خانگی بود که با هدف اشتغال زنان بی سرپرست و بدسرپرست انجام شد. متقاضیان پس از این دوره آموزشی با دریافت تسهیلات به تولید می رسند و تلاش می‌شود به توسعه و بازار نیز برسند.

این مسئول گفت: مهمترین جامعه هدف توسعه فرهنگ، دانشجویان و قشر دانشگاهی است که در این حوزه نیز جشنواره‌های متنوعی همچون جشنواره امیرکبیر  برگزار شد.

اسکندریان با اشاره به اینکه خدمات تخصصی، بانک خون بند ناف یکی از پژوهش‌های فعال در البرز است، گفت: این اقدام مهم و حیاتی در سال ١۴٠٣ با هدف ١۵٠٠ نمونه ادامه دارد اما مشکل اساسی این است که به رغم اهمیت حفظ این عضو مهم، اهمیت بانک بند خون، فرهنگ سازی نشده و با استقبال روبرو نیست لذا نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

وی با عنوان اینکه تاکنون 5 هزار بند ناف در این بانک به عنوان  نمونه نگهداری می شود، تاکید کرد: مردم باید بدانند با حفظ خون بند ناف می‌توان بالغ بر ٨٠ نوع بیماری را از طریق سلولهای بنیادی درمان کرد و بر حسب ضرورت در این راستا جهاد دانشگاهی مشاوران خوبی دارد که می‌توانند به مردم کمک کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز