خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

موضوعات صنف خبرنگاری را سیاسی نکنید/شورا با هیأت مدیره خانه مطبوعات نشست داشته باشد

موضوعات صنف خبرنگاری را سیاسی نکنید/شورا با هیأت مدیره خانه مطبوعات نشست داشته باشد
کد خبر : ۱۵۱۱۳۹۰

شهرداری قزوین خانه مطبوعات را تجهیز کند

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شورا با هیأت مدیره خانه مطبوعات نشست مشترک برگزار کند‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه اشدری عصر امروز در جلسه علنی شورا با اشاره به ضرورت تجلیل از خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار، بر ضرورت برگزاری نشست مشترک بین شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شورا با هیأت‌ مدیره خانه مطبوعات استان تأکید کرد و از شهرداری خواست در تجهیز خانه مطبوعات وارد عمل شود.

وی با تأکید بر اینکه همکاری مدیریت شهری با خانه مطبوعات قائم به افراد نباشد، از مجموعه مدیریت شهری خواست موضوعات صنف خبرنگاری را سیاسی نبینند چرا که خانه مطبوعات یک مرکز فرهنگی است و باید به‌عنوان یک نهاد فرهنگی مود توجه جدی قرار گیرد.

اشدری اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری مراسم روز خبرنگار از طرف شورای شهر به شهردار قزوین ارائه شده، شهرداری هم باید هرچه زودتر برنامه‌های پیشنهادی خود در این خصوص را به شورا اعلام کند‌.

وی با بیان اینکه شورا درخواست کمک بسیاری از مراکز را چشم بسته قبول کرده، گفت: درخواست خانه مطبوعات استان هم باید مورد توجه قرار گیرد، مگر ما چند خانه مطبوعات داریم. همچنین شهرداری قزوین نیز باید در تجهیز خانه مطبوعات مشارکت کند.

خانه مطبوعات مقر همه خبرنگاران است

این نماینده مردم قزوین در شورای ششم با بیان اینکه نباید هدیه روز خبرنگار از خبرنگاران دریغ شود، اذعان داشت: خانه مطبوعات مقر اصلی همه خبرنگاران است و اعضای هیأت ‌مدیره آن توسط توسط خود خبرنگاران انتخاب شده‌اند.

به گفته اشدری این مردم هستند که تشخیص می‌دهند خبرنگاران رسالت خود را درست انجام می‌دهند یا نه، چرا که مخاطبان هر رسانه و هر خبرنگار گواه صلاحیت حرفه‌ای آنها هستند.

شأن خبرنگاران حفظ شود

عضو شورای شهر قزوین با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای تجلیل درست از خبرنگاران بیان کرد: در برنامه سال گذشته‌ تعداد خبرنگاران استان حدود ۱۵۰ نفر اعلام شده بود درحالیکه‌ با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد برخی از خبرنگارانی که در حوزه شهری قلم نمی‌زنند نیز در فهرست تجلیل‌شدگان قرار دارند اما اسامی تعدادی از خبرنگارانی که برای شهر قزوین قلم می‌زنند، در لیست تجلیل‌شدگان قرار نگرفته است.

وی ادامه داد:  نباید در موضوع تجلیل از خبرنگاران سلیقه‌ای عمل شود. نگاه ما این است که هر کسی که تحت‌ عنوان خبرنگار فعالیت می‌کند باید مشمول تجلیل شود و این تجلیل شامل عکاسان خبری هم هست. چه بسا تصاویر یک عکاس گاه بسیار بیشتر از ده‌ها مطلب حرف برای گفتن دارد و نمونه بارز این مثال عکاسان دفاع مقدس هستند.

اشدری ابراز داشت: شان و منزلت خبرنگاران باید حفظ شود و اگر قرار به اولویت‌بندی باشد‌ طبعا‌ اولویت تجلیل با خبرنگاران فعال در حوزه مدیریت شهری است.

از پیشنهاد راه‌اندازی خانه خبرنگاران استقبال نشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر افزود: از ابتدای دوره ششم شورای شهر قزوین پیشنهاد راه‌اندازی خانه خبرنگاران را به صحن شورا ارائه دادم اما مورد استقبال شورا و مدیریت‌شهری قرار نگرفت و نتیجه این شد که امروز با وضعیت اسفناک نشریه پیام شهر و تعطیلی آن روبه‌رو هستیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایت کمیسیون فرهنگی شورای شهر در کنار خانه مطبوعات با برنامه‌ای که داریم بتوانیم یک خانه خبرنگار و یک پشتوانه مناسب برای خبرنگاران‌ ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز