خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان:

36 کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در استان مرکزی برگزار شد

36  کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در استان مرکزی برگزار شد
کد خبر : ۱۵۰۹۹۵۵

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 36 کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، الهام سیمایی افزود: این دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و در راستای رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی و بازاریابی صنایع‌دستی برگزار می‌شود. در پایان گواهی آموزش رشته مورد نظر به افراد اعطاء می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی برای 540 نفر از علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در رشته‌های قلم‌زنی، رودوزی‌های سنتی، چرم، طراحی‌سنتی، منبت و مشبک چوب به صورت رایگان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی با حضور استادکاران مجرب در حال برگزاری است. برای هر دوره آموزشی 72 ساعت کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

سیمایی تصریح کرد: علاقه‌مندانی که مایل به ادامه فعالیت در زمینه تولید هستند، پس از گذراندن دوره‌ها می‌توانند برای دریافت کارت صنعتگری اقدام کنند. مراحل ثبت‌نام دوره‌های آموزشی ذکر شده در محل ادارات شهرستان‌های استان انجام می‌شود و تا پایان تابستان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی به اهمیت آموزش در حوزه اشتغال‌زایی اشاره کرده و بیان داشت: این دوره‌ها در شهرهای مختلف با هدف ارتقاء کیفی محصولات صنایع‌دستی برای هنرجویان و علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تأکید کرد: در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، آموزش یکی از مهمترین اهداف برای حفظ و نگهداری میراث‌فرهنگی و معنوی است.

سیمایی ابراز داشت: آموزش‌های حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی باید به صورت مداوم و با برنامه‌ریزی مناسب در هر دوره برگزار شود تا علاوه بر شناخت و معرفی این هنرهای به یادگار مانده، بتوان از منسوخ شدن آنها جلوگیری کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز