خبرگزاری کار ایران

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان:

داروهای مکملی 25 درصد تجویز پزشکان استان مرکزی است

داروهای مکملی 25 درصد تجویز پزشکان استان مرکزی است
کد خبر : ۱۵۰۷۸۰۹

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه حدود 20 تا 25 درصد تجویز پزشکان این استان برای بیماران داروهای مکملی است، گفت: بیشترین گروه مکمل تجویزی در رتبه نخست مینرال برای ساخت استخوان، رتبه دوم مولتی ویتامین‌ها و رتبه سوم عناصر معدنی مانند آهن و اسیدفولیک هستند.

به گزارش ایلنا، آزاده ناظری با اشاره به اینکه استفاده از مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای در بین مردم افزایش یافته، افزود: مصرف مکمل‌ها در چند سال اخیر در کشور، پُرکردن شکاف تغذیه‌ای ناشی از کاهش مواد مغذی منابع غذایی و همچنین استفاده از محصولات آماده و فرآوری شده افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد فزاینده مجوزهای صادر شده از سوی سازمان غذا و دارو و آمار شناسه‌گذاری این نوع از فرآورده‌ها حاکی از افزایش نوع و تعداد مکمل‌های تولید داخل و در نتیجه اقبال جامعه هدف اعم از پزشک و بیمار نسبت به مصرف مکمل‌ها در کشور است.

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه‌ به وسعت و تنوع جامعه هدف و نقش و اثرگذاری فرآورده‌های مکمل در ارتقای سلامت آحاد جامعه، طیف وسیعی از انواع فرآورده مکمل در دسترس قرار گرفته است.

ناظری تصریح کرد: انواع فرآورده‌های ویتامین‌ها و املاح معدنی در حفظ سلامت عمومی افراد به ویژه نوزادان و مادران باردار و شیرده، افزایش عملکرد ورزشی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، بهبود عملکرد دستگاه ایمنی، مدیریت وزن اعم از کاهش یا افزایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به دیگر فواید استفاده از انواع فرآورده‌های ویتامین‌ها و املاح معدنی در حفظ سلامت عمومی افراد اشاره کرده و بیان داشت: این همچنین در پیشگیری و حمایت از شرایط خاص سلامت مانند پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به تعداد داروخانه‌های فعال بخش‌های دولتی و خصوصی در سطح استان مرکزی اشاره داشته و تأکید کرد: 180 داروخانه در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 140 داروخانه در بخش دولتی و 40 داروخانه نیز در بخش خصوصی فعال هستند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز