خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی:

برگزاری مراسم روز خبرنگار بدون نگاه سیاسی در دستور کار قرار بگیرد

برگزاری مراسم روز خبرنگار بدون نگاه سیاسی در دستور کار قرار بگیرد
کد خبر : ۱۵۰۷۵۴۶

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی گفت: برگزاری مراسم متمرکز روز خبرنگار در استان بدون نگاه حزبی و سیاسی باید در دستور کار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد. روز خبرنگار فرصتی است که مجموعه فعالیت‌های رسانه‌ها و مطبوعات استان بررسی شود تا نقاط قوت و ضعف این حوزه مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام نظری در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی که با دستور کار هماهنگی برای برگزاری مراسم 17 مرداد روز خبرنگار تشکیل شد، افزود: خبرنگاران به عنوان مطالبه‌گران و رابط مجموعه مردم و مسئولان نقش ایفا می‌کنند و مسئولان نیز وظیفه دارند نهایت همکاری را با این قشر داشته باشند.

وی به جایگاه رسانه در فرایندهای متعدد و حضور اهالی فرهیخته این حوزه در مناسبات متعدد اشاره کرده و ادامه داد: جامعه فرهیخته‌ رسانه‌ای اگر به شکل درست رسالت خود را انجام دهد، آگاهی مردم در مقوله‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افزایش خواهد یافت. 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی اظهار داشت: روز خبرنگار فرصتی برای تقدیر و تجلیل از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه است، اما خبرنگارانی که در تمامی رویدادهای خبری استان حضور پررنگ دارند باید به صورت ویژه تجلیل شود.

نظری تصریح کرد: در آیین روز خبرنگار استان مرکزی تمامی فعالان حوزه خبر مورد تجلیل قرار می‌گیرند، اما اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد خبرنگاران فعال استان در حوزه‌های مختلف را شناسایی کرده تا به صورت ویژه از زحمات آنها تقدیر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه به تعداد خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای که در این استان فعالیت می‌کنند اشاره داشته و گفت: در حال حاضر 267 خبرنگار در استان فعالیت می‌کنند، در این راستا ساماندهی خبرنگاران فعال در حال بروزرسانی است.

حسین محمودی‌فر افزود: سال گذشته استانداری، اداره‌کل صمت، سپاه روح‌اله و بسیج رسانه استان مرکزی و شهرداری اراک حمایت و همکاری خوبی در راستای برگزاری مراسم روز خبرنگار داشتند. در سال جاری نیز این نهادها برای برگزاری مراسم روز خبرنگار اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی به فرایند تجلیل از خبرنگاران سایر شهرستان‌های استان اشاره کرده و ادامه داد: سال گذشته خبرنگاران شهرستان‌های استان در همان شهرستان تجلیل شدند. در سال جاری نیز این رویه تکرار می‌شود، اما لوح تقدیر خبرنگاران با امضای استاندار مرکزی خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز