خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه:

۵۴۰۰ ناظر بر فرایند انتخابات در کرمانشاه نظارت می‌کنند

۵۴۰۰ ناظر بر فرایند انتخابات در کرمانشاه نظارت می‌کنند
کد خبر : ۱۵۰۱۵۳۵

هیچ گزارش قابل توجهی درباره وجود مشکل در فرآیند انتخابات گزارش نشده است

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: حضور بیش از ۵۴۰۰ ناظر برروند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه نظارت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید در نشست خبری امروز (۱۵ تیر) در محل ستاد انتخابات استان کرمانشاه برگزار شد، از جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مردم سالارترین نظام های سیاسی جهان یاد کرد و  گفت: در هیچ جای جهان به اندازه جمهوری اسلامی انتخابات برگزار نشده و تنها در چهار ماه اخیر شاهد برگزاری چهار انتخابات در کشور و پنج انتخابات در استان بوده‌ایم.

وی افزود: در همین چند ماه اخیر، انتخابات مجلس خبرگان، دور اول و دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان برگزار شده و این تعداد انتخابات در حالیست که برگزاری هر انتخابات  سختی های خاص خود را دارد.

مفید گفت: جمهوری اسلامی علیرغم تمام سختی ها حاضر است انتخابات را برگزار کرده، اما به هیچ عنوان از حق مردم در رای دادن عقب نشینی نمی کند و تحت هر شرایطی بستر برگزاری انتخابات را فراهم می کند.

وی افزود: علاوه بر دفعات برگزاری انتخابات، جمهوری اسلامی در میزان مشارکت در انتخابات هم در جهان سرآمد است.

وی افزود: مشارکت در انتخابات جمهوری اسلامی برخلاف برخی کشورها کاملا اختیاری بوده و با وجود این اختیار، در هر دوره شاهد مشارکت خوب مردم هستیم.

مفید به مشارکت خوب مردم در این دوره انتخابات هم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه روند مشارکت در این دوره انتخابات تا این لحظه صعودی است و امیدواریم این روند تا پایان انتخابات ادامه داشته باشد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در ادامه از حضور ۵۴۰۷ ناظر در این دوره انتخابات در استان خبر داد و افزود: تاکنون تخلف حادی از سوی ناظران در سطح استان گزارش نشده است.

مفید گفت: در کنار این ناظران، بر اساس قانون، کاندیداها هم می توانند نماینده ای برای حضور در هر شعبه اخذ رای داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز