خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

چهار شکوائیه توسط ستادهای انتخاباتی در قزوین ثبت شده است

چهار شکوائیه توسط ستادهای انتخاباتی در قزوین ثبت شده است
کد خبر : ۱۵۰۱۵۰۷

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین گفت: تاکنون چهار شکوائیه توسط ستادها از یکدیگر ثبت شده که در حوزه حقیقی و مجازی بوده که برخی شکایت‌ها از مسئولین هم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین رجبی با حضور در ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در خصوص انتخابات همیشه مردم ما پای صحنه بودند و در زمان‌های حساس نسبت به جمهوری اسلامی ایران ادای دین کرده‌اند؛ قطعا در این روز نیز حماسه دیگری خلق خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با بیان اینکه، مسیر اقتدار سیاسی از همین پای صندوق‌های رای عبور خواهد کرد، تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات نشان از دولتی قوی و کارآمد است.‌

وی بیان کرد: از صبح امروز در سطح استان هیچگونه پرونده تخلفی نداشتیم، البته چهار پرونده از روزهای پیشین در دست بررسی است.

این مقام قضایی استان قزوین ادامه داد: یک مورد یک اختلاف و درگیری اندک در طارم صورت گرفته بود که با دخالت همکاران در حوزه امنیت، حل و فصل شد و خوشبختانه دیگر در این منطقه مشکل خاصی نداریم.

رجبی عنوان کرد: در خصوص فضای مجازی و حوزه رسانه باید گفت که دست‌اندرکاران ستاد انتخابات مداوام تاکید می‌کنند که عکس از برگه تعرفه رأی تخلف است، بنابراین از شهروندان تقاضا دارم  نسبت به اجرای قوانین توجه داشته باشم و به قانون احترام بگذارند.

مجریان انتخابات در ساعت اداری حق اعمال سلیقه شخصی ندارند

وی افزود: مسئولانی که به صورت مستقیم در امر و اجرای انتخابات دخالت دارند؛ حق اعمال سلیقه شخصی در ساعات اداری را ندارند، افرادی که قصد داشتند در خصوص انتخابات فعالیت ستادی داشته باشند از محل کار خود مرخصی گرفته و به فعالیت خود پرداختند.

رجبی ادامه داد: برخی افراد از دادستانی و معاونت دادستانی در فضای مجازی تذکر گرفتند، در دور پیش نیز تخطی برخی نهادها به صورت شفاهی اعلام شد که به صورت مستند نبود.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه هیچ مدیری حق ندارد به افراد توصیه کند که به یک کاندیدای خاص رای بدهند، هر مدیری که نسبت به این تخلف بی‌توجه باشد حتما توسط دادستانی برای او پرونده رسیدگی تشکیل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین خاطرنشان کرد: افرادی که در صیانت و حفاظت صندوق‌ها ماموریت دارند باید تخلفات را به دادستانی معرفی کنند.

رجبی خاطرنشان کرد: خرید و فروش رأی در هر انتخاباتی تخلف است و مجازاتی که برای آن در نظر گرفته شده است، بسیار سنگین است تا به این ساعت هیچگونه گزارشی از این باب به دادستانی ارائه نشده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز