خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دوره اصلاحات:

این انتخابات سرنوشت هشت سال بعدی کشور را می سازد/ مردم بین توسعه و تحریم دست به انتخاب می زنند

این انتخابات سرنوشت هشت سال بعدی کشور را می سازد/ مردم بین توسعه و تحریم دست به انتخاب می زنند
کد خبر : ۱۵۰۱۰۸۹

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دوره اصلاحات گفت: براندازان خارج نشین و اقتدارگرایان داخلی به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات هستند و از این عدم حضور مردم نفع می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، گردهمایی جوانان حامی مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در ستاد جوانان استان قزوین برگزار شد.

علی باقری در این گردهمایی اظهار کرد: حضورم در این جمع تداعی‌گر انتخابات دوم خرداد سال ۸۶ و انتخابات سال ۹۶ بود و افتخار داشتم در آن سال‌ها نیز در قزوین سخنرانی داشته باشم.

وی با بیان اینکه این روزها برخی مردم در خصوص سلامت انتخابات دارای اضطراب و نگرانی هستند، افزود: در انتخابات سال ۱۳۷۶ همه یک طرف بودند و نمادی از انتخابات را بخواهم برایتان بگویم، اسامی نامزدهای انتخاباتی که به ترتیب حروف الفبا در یک صندوق‌ها نوشته می‌شود، الفبا را هم تغییر دادند اما سیل خروشان ملت اجازه نداد که برخی اقلیت‌ها به اهداف خود برسند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: رای مردم در دوم خرداد ۱۳۷۶ حاصلی جز روسیاهی برای اقلیت‌هایی که در پی تخریب آقای خاتمی بودند، نداشت و مطمئن هستم که در روز جمعه ۱۵ تیر ماه دوم خرداد ۷۶ مجدداً تکرار می‌شود.

وی خطاب به مسئولان کنونی افزود: از همین تریبون به مسئولان فعلی دولت، هشدار می‌دهم که کاری نکنید شنبه ۱۶ تیر ماه شرمنده خدا و ملت شوید.

اولین معاون سیاسی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: اهمیت نهاد انتخابات برای ما بسیار مهم است. رژیم های سیاسی، از منظری به ۲دسته دموکراتیک و اقتدارگرا تقسیم می‌شوند. مهمترین وجه ممتازه رژیم دموکراتیک برگزاری انتخابات آزاد است.

وی ادامه داد: از سه دهه پیش یک ترم جدیدی در این تقسیم بندی ایجاد شد و یک گونه جدیدی از رژیم سیاسی احصا شد که نه کاملا رژیم دموکراتیک هستند نه از آن طرف رژیم سیاسی اقتدار گرا هستند. این رژیم جدید ماهیت دو قطبی دارد.  در چنین رژیم‌هایی که انتخابات برگزار می‌شود اما به صورت کامل نیست. مردم ۲ راه دارند. تحریم انتخابات و یا مشارکت برای روزنه‌های کوچکی که هر انتخابات برای ملت می‌سازد.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های متعددی در سراسر کشورهایی که در آنها انتخابات برگزار می‌شود صورت گرفته، تبیین کرد: در کشورهایی که رژیم و نظام انتخاباتی آنها اقتصادی اقتدارگرا است، تحریم انتخابات در این رژیم ها جواب نمی‌دهد و باعث کاسته شدن نقش مردم در امور کشور و مملکت دارد.

وی ادامه داد: آیا شما گمان می‌کنید که بخش‌هایی از حاکمیت که به دنبال حذف مردم، تعمیق پایه‌های حکمرانی خود و اداره جامعه به خواست و سلیقه خود هستند، آیا به دنبال افزایش مشارکت هستند؟

وی ادامه داد: براندازان خارج نشین و اقتدارگرایان داخلی به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات هستند و از این عدم حضور مردم نفع می‌برند. 

باقری تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم نقطه کلیدی ما در انتخابات است، باید این منطق را در جامعه منتقل کنیم. امروز افرادی را که قهره کرده، که البته رفتار طبیعی دارند به عنوان قسمتی از جامعه که مشارکت را برگزیده، این منطق را منتقل کنیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور دوره اصلاحات بیان کرد: گردهمایی همین امروز را به خوبی نظاره کنید به غیر از انتخابات ما چه زمانی می‌توانیم این چنین کنار هم جمع شویم و برای ایران فکر کنیم؟

وی ادامه داد: انتخابات بهار سیاست ورزی و بهار دغدغه نسبت به ایران است. علی رغم اینکه شاید آقای پزشکیان نامزد کاملا ایده آل بخش های از جامعه نباشد، از این زاویه که انتخابات یک روزنه‌ای است که مردم  با کمترین هزینه، که در آن نه خونی می‌ریزند و نه جوانی به اسارت می‌رود، برای ایران هزینه می‌کنند.

باقری خاطرنشان کرد: چنانچه مردم در این سه دهه احساس کردند که با بهبود روبرو شده‌اند و یا شهروند ایرانی بودن باعث افتخار است و چنانچه احساس کردند که یک زندگی معمولی اما توام با عزت دارند، آیا غیر از این است که مقاطع بهبود ساز در یک کشور، به واسطه انتخابات به وجود آمده است؟

وی ادامه داد: اگر هشت سال دولت سید محمد خاتمی باعث یک رفاه نسبی، آزادی نسبی برای سبک زندگی در کشور شد، نتیجه شرکت در یک انتخابات بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه انتخابات کابوس اقتدارگرایان است، تصریح کرد: موسم انتخابات را باید دریافت حتی اگر انتخابات کاملاً آزادانه نباشد.

وی در خصوص شخصیت‌های فردی دکتر پزشکیان بیان کرد: این روزها شما در اطراف پزشکیان یک مثلث طلایی می‌بینید که یک ضلع آن را دکتر ظریف تشکیل داده انتخاب دکتر ظریف یعنی آنکه پزشکیان معتقد است بدون حل گره‌های سیاست خارجی، هرگونه وعده رونق اقتصادی سرابی بیش نیست.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور دوره اصلاحات افزود: این روزها شاهد شنیدن حرف‌هایی از سوی برخی اقلیت‌ها هستیم، اما حرفی از توسعه از آقای جلیلی شنیده نمی‌شود چراکه به معنای واقعی کلمه به توسعه اعتقاد ندارند.  

وی ادامه داد: تحریم باید از گردن این مردم برداشته شود اما بارها از آقای جلیلی شنیده‌ایم که اگر شکل تحریم حل نشد می‌ایستیم.  وقتی تحریم گریبان شما را می فشارد، شما می‌ایستی اما روی گرده ملت مظلوم می‌ایستید.

وی با بیان اینکه ظلع دوم، مثلث طلایی اطراف آقای پزشکیان، آذری جهرمی است، افزود: معتقدم آذری جهرمی، نماد آزادی دسترسی به ارتباطات و اطلاعات است. او نماد به رسمیت شناختن حق مردم برای تکنولوژی‌های ارتباطی است. این وزیر جوان سابق نماد اعتقاد به حفظ این دستاورد بزرگ بشریت است که بلای جان استبداد و فساد در دنیا شده است.

اولین معاون سیاسی استانداری قزوین تصریح کرد: دکتر طیب نیا سومین ضلع مثلث طلایی اطراف دکتر پزشکیان است. طیب‌نیا را مردم با چهار سال اول دولت روحانی می شناسند. چهار سال اولی که در ۲ سال اول آن برجام اجرا نشده بود. طیب‌نیا نماد حاکمیت عقلانیت و علم است و کاری کرد که مردم در سال ۹۵ و ۹۶ تورم تک رقمی داشتند.

وی ادامه داد: طیب نیا بال اقتصادی پزشکیان است و پزشکیان آمده است در این عرصه ها و با بستر و زیرساخت عدالت اجتماعی به توسعه کشور بپردازد.

وی‌ عنوان کرد: پزشکیان دغدغه مردم محروم را دارد و گواه این سخن وقتی است که وی وزیر بهداشت بود. طرح های درمانی او بر پایه عدالت اجتماعی بود یعنی خدماتی که مردم در تهران می‌گرفتند همان خدمات را مردم سیستان و بلوچستان و کردستان و سایر مناطق ایران عزیز نیز دریافت می‌کردند.

باقری افزود: این انتخابات سرنوشت هشت سال بعدی کشور را می سازد. این یک انتخابات معمولی نیست و  اگر ملت در این انتخابات ببازد، دستاورد ۱۱ سال نگاه ضد توسعه‌ای، نگاه قهر با دنیا، نگاه کشیدن دیوار به دور کشور از پیکر نحیف ایرانی چیزی باقی نخواهد گذاشت.

وی در پایان گفت: امروز حجت بر ما تمام است و خوشا به حال آنان که انتخاب کرده‌اند که کشور در مسیر درستی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز