خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان:

ایران برای همه ایرانیان است/ در جامعه جهانی نمی‌توان به‌عنوان جزیره عمل کرد

ایران برای همه ایرانیان است/ در جامعه جهانی نمی‌توان به‌عنوان جزیره عمل کرد
کد خبر : ۱۵۰۰۷۲۷

پزشکیان با سعه صدر با بداخلاقی‌ها مواجه منطقی داشت

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: برای اینکه ما گفتمان اصلی انقلاب اسلامی را در جامعه دایر کنیم و نه گفتمان جعلی که به دنبال خواست، منفعت گروهی و حزبی است به کنشگری نیاز داریم تا روز جمعه اتفاق‌های مبارکی رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسنعلی اصغری در همایش فرهنگیان حامی مسعود پزشکیان گفت: هر جامعه و کشوری در برخی دوره‌ها با نقطه عطفی مواجه است، 15 تیر ماه 1403 از روزهای عطف تاریخ ایران است.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در این روزها، همه کسانی که اهل فکر و تامل هستند باید اندیشمندانه عمل کرده و کنشگری داشته باشند، افراد جامعه یا کنشگر هستند و یا واکنشی؛ اما بهترین افراد کسانی هستند که پیش‌کنشانه با مسائل مواجه می‌شوند که مانع از خسارت فراوان بر جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: همه افرادی که در جمعه گذشته پای صندوق رای حضور پیدا کرده، عاقلانه و آگاهانه تصمیم گرفتند و حاصل آن حضور ما در مرحله دوم انتخابات شد، از افرادی هستند که کنشگری جدی دارند.

به‌عنوان طرفداران پزشکیان همواره عقلانی و منطقی عمل می‌کنیم

به گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب، اگر بنا باشد سیستم درست عمل کند، باید تشکل‌ها، سازمان‌ها و افراد هم عمل منطقی و رفتار عاقلانه داشته باشند در این حالت است که عملکرد سیستم بزرگ‌تر معقول، مطلوب و مورد انتظار جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما باید بین دو تفکر که یکی از آن‌ها بر مسائل و موضوع‌هایی تکیه دارد که مبتلا‌ به و مورد خواست و اقبال اکثریت جامعه نیست، انتخاب کنیم، تاکید کرد: ما بنا نداریم گلایه کنیم همچنان که دکتر پزشکیان با سعه صدر و تحمل حداکثری با برخی بداخلاقی‌ها و بدفهمی‌ها مواجهه منطقی داشت، از ما هم ما به‌عنوان کسانی که طرفداران او هستیم انتظار کنشگری منطقی و عاقلانه می‌رود تا از همه این آزمون‌ها سربلند بیرون بیایم.

اصغری تصریح کرد: ما چه در نتیجه و چه در فرآیندی که ما را به نتیجه می‌رساند عقلایی و منطقی عمل خواهیم کرد، دروغگویی‌ها، رفتارهای بد و بداخلاقی‌ها سرمایه اجتماعی جامعه را از بین می‌برد، امروز یکی از پدیده‌های نامیمون بی‌توجهی به سرمایه اجتماعی جامعه و اخلاق است، فضیلت‌های اخلاقی در هیچ شرایطی نباید تحت الشعاع اهداف کوتاه مدت ما قرار گیرد.

ضرورت تشویق افراد برای حضور در پای صندوق‌های رای

وی ادامه داد: در سیستمی که عقلایی عمل می‌کند بیش‌تر توجه‌ها به پیامدها و نتایج بلند مدت حرف‌ها و اقدامات است اما آیا در مناظرات و گفتمان‌ها اینگونه عمل می‌شود، اگر ما به دنبال جامعه آرمانی اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی هستیم، هر کدام از آن‌ها شاخص‌های قابل سنجش و احصاء دارد، کدام یک از رفتارهای برخی دوستان ما با شاخص‌های عقلایی و آنچه در انقلاب اسلامی برای آن هزینه داده‌ایم، سازگاری دارد؟

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: ما امروز آمده‌ایم اما علاوه بر آمدن مان برای همراه کردن دیگران با خودمان به کنشگری جدی نیاز داریم، البته با رعایت همه فضیلت‌ها، اصول و معیارهای انسانی و اسلامی و آنچه که ما در قالب گفتمان اصلاح طلبی به دنبال آن هستیم.

وی اضافه کرد: آمده‌ایم تا با رای دادن و همکاری با پزشکیان برای رسیدن به خواست متعالی و ارزشمند تلاش کنیم، اگر به دنبال رسیدن به این مهم هستیم باید اقدام جدی‌تری داشته باشیم.

اصغری با بیان اینکه در جمعه گذشته 10.5 میلیون نفر حضور پیدا کردند، گفت: امیدواریم همه آن‌ها و بخش مهمی از افرادی که به دلیل بدرفتاری‌ها و بدخلقی‌های ما حضور پیدا نکردند و ما به نتیجه مطلوب نرسیدیم با ما همراه شوند و در این چند روز کنشگری ما اهمیت قابل توجهی دارد تا این افراد و افرادی که بی هدف رای دادند را جذب کنیم.

گفتمان ما ایران برای همه ایرانیان است

وی تاکید کرد: برای اینکه ما گفتمان اصلی انقلاب اسلامی را در جامعه دایر کنیم و نه گفتمان جعلی که به دنبال خواست، منفعت گروهی و حزبی است به کنشگری نیاز داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: گفتمان ما ایران برای همه ایرانیان، قومیت‌ها، زنان و مردان بزرگ این سرزمین است، برای خودی و غیرخودی نکردن، برای فضیلت‌ها و نه ترس و هراس در جامعه بین‌المللی نسبت به ما، اگر می‌خواهیم این گفتمان غالب شود باید با نگاهی جدید و عزمی راسخ حاضر شویم و دیگران را با خود همراه کنیم تا در جمعه پیش رو اتفاق‌های مبارکی در این سرزمین رخ دهد و از بسیاری خطرات، آسیب‌ها و آفت‌هایی که در انتظار است، دور شویم.

در جامعه جهانی نمی‌توان به‌عنوان جزیره عمل کرد

وی با بیان اینکه نظام جهانی در حال تعییرات خاص است، گفت: در نظام جهانی شده نمی‌توانیم به‌عنوان جزیره مستقل ناظر به مصالح خود یا جریان‌های خودمان عمل کنیم؛ اگر گفتمانی حاکم شد که ناظر بر مصالح عمومی تصمیم گرفت و برای نهادینه شدن قانون عمل کرد، اهمیت دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: امروز جامعه ما بی‌توجه به قانون اساسی است، برخی از پشکیان به خاطر تاکیدی که برنامه دارد، گلایه می‌کنند، اما افرادی که با برنامه آشنا هستند می‌دانند که جامعه متمدن، فرد عاقل و آگاه بیهوده حرف نمی‌زند فرد، این نظام دارای ساختاری است و اگر چنانچه بر مدار ساختار و در درون سیتسم به قاعده عمل کند موفقیت حاصل می‌شود، ما برنامه هفتم داریم چرا برخی بیهوده و عوام فریبانه به برخی موضوعات می‌پردازند و می‌خواهند نگاه جامعه را عوض کنند.

باید فردی را انتخاب کرد که به منافع عمومی تمرکز دارد

وی خطاب به فرهنگیان حاضر در نشست بیان کرد: شما گروه مرجع جامعه هستید، اگر گروه‌های مرجع در نقش ایفا نکند، رسانه‌های اجتماعی، دروغ‌پردازی‌ها و بیهوده‌گویی‌ها ممکن است ذهن افراد را به بیراهه ببرد، رسیدن به تصمیم متناسب با مسیرهای غیرعقلایی راه به بیراهه خواهد برد.

اصغری خاطرنشان کرد: باید افراد را برای حضور پای صندق‌های رای و ناظر بر منافع ملی تشویق کرد، به دوران مختلف مدیریتی رجوع کنید، کدام دوره پاک دستی بیشتری حاکم و تعرض به منافع ملی و بیت‌المال کمتر بود، باید ناظر به این مسایل مهم تصمیم گرفته و نگاه را به دیگران منتقل کنیم تا در روز جمعه شاهد اتفاق‌های مبارک باشیم.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه /15 تیر ماه/ با رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز